Mercedes-Benz B klasa - monovolumenska zvijezda

MERCEDES u Ženevi premijerno predstavlja novu B-klasu kojom ulazi u svijet kompaktnih monovolumena, segment gdje do sada nije imao predstavnika.

Kralj prostranosti

Tvrtka naglašava da je B-klasa najprostraniji model u klasi čemu u prilog govori činjenica da putnici straga imaju prostora gotovo kao u S-klasi. Mislilo se i na praktičnost: asimetrično djeljiva stražnja klupa udužno se podešava, podnica u prtljažniku je vertikalno podesiva, a vlasnik ima na raspolaganju od baznih 544 sve do 2.245 litara korisnog prostora.

Uz doplatu je moguće dobiti preklopivo suvozačko sjedalo uz pomoć kojeg ukupna duljina tovarnog područja raste na 2,95 metara.

Šest motora, od 97 do 193 KS

Ovisno o motornoj izvedbi mijenja se karakter vozila i krug potencijalnih kupaca. Mlađima i svima koji preferiraju benzinsku koncepciju kao jedini put do veselja u vožnji, namijenjena je izvedba B 200 Turbo.

Top-model pokreće dvolitreni četiricilindarski turbaš maksimalne snage 193 KS. Motor isporučuje čak 280 Nm okretnog momenta u širokom rasponu od 1.800 do 4.850 o/min.

Performanse su za monovolumen izvrsne, ubrzanje do stotke traje 7,6 sekundi, otprilike isto (7,3 s) koliko treba da u petom stupnju prijenosa ubrza od 80 do 120 km/h. Maksimalna brzina iznosi 225 km/h. Tržišno su osjetno zanimljivji dizelaši, gdje je glavna uzdanica ponude izvedba B 200 CDI.

Novi motor raspolaže s 140 KS maksimalne snage i 300 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da u manje od deset sekundi (9,6 s) stigne do 100 km/h, odnosno ubrza od 80 do 120 km/h u petom stupnju prijenosa. Čistoća ispuha postignuta je bez partikularnog filtera čestica, CDI bez problema zadovoljava EU4 standard. Od podatka o 200 km/h maksimalne brzine puno je zanimljivije da ovako motorizirani model u prosjeku troši svega 5,6 l/100 km.

Spomenuta top izvedba, kao i izvedba B 200 CDI, standardno se isporučuju s 6-stupanjskom mjenjačkom kutijom. Sve izvedbe moguće je uz doplatu opremiti novim Autotronic CVT mjenjačem.

Kako su ispekli zanat s A-klasom i njenom anegdotom s "jelenom", u Mercedesu su s osjetno više pažnje radili na dinamičnim karakteristikama. Prednost je dana progresivnom elektromehaničkom mjenjaču, parabolična stražnja osovina razvijena je iz temelja, tvrdoća amortizacije je podesiva, a modificirani ESP posjeduje novu Steer Control funkciju nadzora prijenosnog omjera u upravljačkom sustavu.

Prije spomenuta sandwich konstrukcija djeluje blagonaklono na sigurnost putnika. U slučaju čeonog sudara motor ne prodire u kabinu, dok su putnici zbog 200 mm više sjedeće pozicije optimalno zaštićeni pri bočnom udarcu.

Uvijek na usluzi

Kvalitetna izrada i bogata standardna oprema su neizostavn dio automobila iz Sttutgarta. Puno zanimljiviji je pogled na popis dodatne opreme, koji nimalo ne zaostaje za luksuznijim modelim u gami. Kupcu se nude mnogobrojni elementi putem kojih B-klasa profitira na komforu, ali i sigurnosti. Mercedes nudi kožom presvučen interijer, električno podešavanje sjedala, multimedijalni sustav s navigacijom, ALS zakretna bi-xenon svijetla, pa čak i panoramski stakleni krov površine 0,6 četvorna metra.

Model koji su mnogi nazvali većim bratom A-klase u prodajne salone širom Europe stiže u ljeto ove godine.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više