Najbolje i najgore s Dore 2024.

Foto: Profimedia

Konačno smo čuli sve Dnora 2024 kandidate! Istina, jedno slušanje nije dovoljno za ozbiljnu analizu, ali s obzirom na kvalitetu i proziran pristup glazbi 90% autora, dva slušanja bi vjerojatno bila preteška. Da se ne morate mučiti i sami slušati ovaj nenamjerni kaos, evo vodiča kroz kežualne rasprave o ovogodišnjoj Dnori.
Donosim vam podjelu pjesama na 3 razine: prva se zove Najgore od najgoreg, druga je Od dosade do bačenog potencijala, a treća Na prvo slušanje ne poželim da mi je kći Gypsy Rose.

Krenimo redom.

Najgore od najgoreg

Sve ono što uopće ne vrijedi slušati.

Red dosadnog EDM eurobeat popa ovdje prednjači, kao i svake godine. Od sterilnog Alena Đurasa preko poslovično dosadnog Borisa Štoka pa sve do Jamesa Nighta koji zaslužuje poseban spomen zbog besramnog dizanja Pokerface hooka (ovo neće biti popularno mišljenje jer je James simpatična osoba koja se istinski trudi biti pop izvođač), nejasno je čemu ovakve gluposti na Dnori.

U ovu grupu spadaju i Misha koji su toliko neupečatljivi da sam zaboravio da sam čuo tu pjesmu, nepodnošljivi Damir Kedžo, Splitters i Vinko Ćemeraš, Lana Mandarić koja pjeva rime za bebaste brojalice umjesto teksta, izostavne Lu Dedić i Lare Demarin, Saša Lozar kojeg je teško slušati do kraja, E.T. od kojih sam očekivao mrvicu više, ali i ona dva HRT šarlatana Battifiaca i Ferlin. Njihova pjesma je bila toliko neduhovita da sam otišao gledati nastupe Bojana Jambrošića za djecu da se vratim u život.

Redoslijed? Možda ovako:

24. Alen Đuras
23. Misha
22. Boris Štok
21. Saša Lozar
20. Kedžo
19. Tin... šalim se, Lara Demarin
18. Battifiaca i Ferlin
17. Lana Mandarić
16. Stefani Žužić
15. E.T.
14. Vinko
13. James Night
12. Lu Dedić
11. Splitters

Od dosade do bačenog potencijala

Sve što je na spektru vidljivog potencijala kad bi se neke (ali ne baš sve!) stvari drukčije tu napravile.

Od Barbare Munjas koja bi mogla biti zanimljiva alternativnoj publici - ali je ovaj put došla s previše neprobavljivim glazbenim kaosom - preko Erne koja odaje simpatični dojam školske učiteljice, Noelle koja je možda i najjasniji prosjek ovogodišnje Dnore, Marcele koja je 90% potencijal i 10% pjesma pa do Pavela koji nastavljaju tradiciju kopiranja ABBA-e kad im treba pop pjesma.

Tu je i Vatra koja ima bodove zbog eksperimentiranja onim "dođi na morski greben" nepsovkama, ali i minuse zbog općenito mlake realizacije tih ideja. Najbliža grupici na vrhu svakako je Natalie Balmix koja ipak ima previše benignu pjesmu, ali je opipljiv i njen potencijal i kvalitetan manirizam koji stoji iza pjesme.

Ovako nekako:

10. Erna
9. Marcela
8. Barbara Munjas
7. Noelle
6. Pavel
5. Vatra
4. Natalie Balmix

(Na prvo slušanje ne poželim da mi je kći Gypsy Rose (ili top 3))

Na samom vrhu smo, preuzbudljivo.

Razmišljao sam staviti Natalie u ovu grupu samo da opravdam status počasnog srednjeg imena Srboljub, ali mi objektivnost znači više od zabavnih Index komentara. Nažalost.

3. Eugen

Lockroomov štićenik koji će sigurno najviše profitirati od Dnore 2024 jer bi nam - uz dobar marketing i održavanje kvalitativne razine - konačno mogao dati neuvredljivog srednjestrujaškog pjevača koji izigrava ozbiljnost, stil i umjetnost; nešto što smo očekivali od Marka Bošnjaka dok smo zbog pjesama Vlaha Arbulića još mislili da nema nikakav karakter.

Možda će biti i više od toga: usprkos benignom izgledu, ne bi me začudilo da se tu krije jako zanimljiv luđak svjestan svojih specifičnosti. Intrigantan prospekt, a tu je i Lockroomova produkcija koja će ga pokazati u najskupljem svjetlu. Ova pjesma je otprilike na razini prošlogodišnje Moli za nas, ergo ima tu mjesta za rast, ali očekivao sam puno, puno manje.

2. Let 3

Simpatičan povratak formi kojom su se najviše i bavili - hibrid elektronske glazbe s tek stilskim dodacima onog rokenrola o kojem svi vole pričati. Tu je i sintetiziranje Prljinog vokala koje će vjerojatno naštetiti ponovnom slušanju, ali je upečatljivo i za marketing i prve reakcije. Uludo se nadam da će ove godine marketing biti mrvicu manje nasilan jer mi je u suprotnom žao svih konzumenata paštete. 

Ukratko - iznadprosječna pjesma u karijeri Leta 3 koja će zasjati u konkurenciji Mishe, Saše Lozara i Stefani Žužić. Što im je i primarna svrha.

1. Baby Lasagna

Sleeper hit Dnore 2024 koji će vjerojatno biti fan favorit kao prošlogodišnja Harmonija disonance - i to s dobrim razlogom: jedino ova i Let 3 pjesma imaju natruhe zaraznih refrena. Potpuno je nevjerojatno da je ovo bilo na rezervi - ili je to samo još jedan pokazatelj užasnog žirija koji toliko loše bira da bi ih zlobnici mogli optužiti za očito pogodovanje.

Zabavan refren, energična izvedba, čvrsta konstrukcija i PUNO zreliji i kompletniji prizvuk u odnosu na ove pjesme koje su već vani.

Uz Let 3 i Eugena, definitivno top 3 na prvo slušanje, drago mi je da je ovo odmak od njegove pjesme IG BOI koju sam na Indexu opisao kao "prizemnu kombinaciju žanrova utopljenu u rudimentarnu satiru koja će površne podsjetiti na Kaariju, kvalitativnog favorita prošlog Eurosonga".

Neke od ovih stvari još uvijek vrijede, ali u ovom formatu zaraznost glavnih dijelova na prvi dojam je najvažnija pa se mogu oprostiti.

Pročitajte više