Nissan Micra 1.4 Tekna: Zavodljiva igračka ili nešto više?

SVATKO će se složiti da je Nissan u posljednjih nekoliko godina značajno napredovao u dizajnerskom smislu. Buđenje iz višegodišnjeg sivila i snažna sprega s Renaultom otvaraju širom vrata Nissanu na europskom tržištu. Kao što se očekivalo, Micra je postala omiljeni automobil, koji ne zavodi samo dizajnom već i kvalitetama koje se očekuju od jednog gradskog prometala.

Gradsko osvježenje

Micra u Hrvatskoj ostvaruje solidnu prodaju, usprkos tome da je konkurencija žestoka, te da je ipak riječ o automobilu koji većinom preferira ljepši spol. Očito da su moderne, gotovo unikatne linije vanjštine lišene bilo kakve macho agresivnosti dovoljno privlačne, pa za upravljačem Micre možemo vidjeti široki spektar vozača. Voli ju staro i mlado, a prepreka nije ni kupovna moć, jer je Micra jedan od povoljnijih trendsetera.


Da, trendseterski epitet ona u svakom slučaju zaslužuje, kako svojom osobnošću, tako i činjenicom da dizajnerski sličnog automobila na tržištu nema. Što reći kada i pri posljednjem redizajnu Micra zadržava do detalja istu vanjštinu, osim da je Nissanov puni pogodak.

Automobil je sprijeda najupečatljiviji, s ispupčenim okruglim svjetlima, nekonvencionalno postavljenim pokazivačima smjera i snažno zakrivljenim poklopcem motora. Nit koja se proteže uzduž vozila je ispupčenje na boku, koje počinje na prednjim blatobranima, nastavlja se uzduž bočnih vrata i završava naglašenim stražnjim bokovima čineći tako automobil masivnijim nego što on uistinu jest. Stražnji kraj je jednako neobičan, a dodatni plus mu je sličnost s prestižnim Muranom.


Razigrana unutrašnjost

Interijer automobila nešto je manje maštovit od vanjštine, ali svakako vrijedan spomena. Najdopadljiviji element je minijaturna ploča s instrumentima, te središnja konzola s prekidačima ventilacije napravljenim od sjajne i tvrde plastike. Pretinaca ima u izobilju, a testno vozilo moglo se pohvaliti povećim spremištem ispod suvozačevog sjedala u koji se može pohraniti obilje osobnih stvari. Tu je i praktična kukica za vrećice, 12 V utičnica, te poveći rasklopni spremnik u podnožju središnjeg grebena.


Prostora ima i više nego što bi se očekivalo od 3.715 dugog i 1.660 mm širokog automobila. Straga ima dovoljno mjesta, pogotovo kad je klupa pomaknuta u krajnji položaj. U tom slučaju strada prtljažnik čiji volumen ovisno o 20 cm dugom hodu klupe, pada s maksimalnih 371 na još uvijek zadovoljavajućih 251 l. Stražnje sjedalo može se i preklopiti, kada se volumen tovarnog prostora udvostručuje (584  l). Kad smo kod sjedala recimo da bi prednja mogla biti i bolja. Širina naslona je preuska, sjedeća površina prekratka, a bočnog oslonca gotovo da i nema.

Što se tiče vozačeve ergonomije, sve je u najboljem redu. Sjedi se povišeno, kolo upravljača moguće je podešavati po visini, a ručica mjenjača dobro je odmjerena. Odaberete li najopremljeniju izvedbu možete računati i na inteligentni ključ, s kojim je korištenje vozila olakšano. Ključ nije potrebno vaditi iz džepa ili torbe, vrata se otvaraju pritiskom na tipku smještenu na kvaki, a motor se starta zakretanjem prekidača. Zgodno rješenje koriste Pathfinder. 


Pohvala motoru i podvozju

Micra koju smo imali na testu, s benzinskim 1.4 motorom i 88 KS je najsnažnija izvedba u ponudi. Veća zapremina i desetak posto više snage u odnosu na slabiji benzinac itekako se osjeti. Ovako motorizirana Micra je vrlo dinamičan automobil, koji osim okretnosti u gradu raspolaže dovoljnom rezervom za dalja putovanja.


Tvornički podaci kažu da je za ubrzanje do 100 km/h potrebno 11,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 172 km/h. Kako je mjenjač sasvim solidan (makar tu i tamo zapinje) a podvozje vrlo dobro, Micra na cesti pruža puno više gušta nego što bi se to očekivalo. Šaranje zavojima ne traži puno iskustva, pa jedini limit predstavlja povišena buka vjetra ( i motora) pri većim brzinama. Uostalom, isto podvozje koriste mali Renaulti, Clio III i Modus.


Potrošnja goriva je sasvim očekivana. Iako veća od tvornički deklarirane (5,4/6,3/7,9 l/100 km), Micra nam je prosječno trošila oko sedam litara, što s obzirom na uvjete i snagu motora definitivno nije loš rezultat.

Cijena s pokrićem

Testirana Micra s 1.4 motorom i najbogatijim paketom opreme stoji 102.300 kn. Na ovaj iznos valja još pridodati 1.600 kn za metalik boju, koja je iz estetskih razloga na Micri nužnost.

Povisokom cijenom Micra staje uz bok skupljim automobilima u klasi, kao što je primjerice Mazda2 ili Honda Jazz. Opravdanja ima puno, baš kao i kvaliteta koje Micra krije iza lijepog i uvijek nasmiješenog lica. Za sve one kojima je Micra neodoljiva, a spremni su se odreći bogate opreme i snažnog motora, neka imaju na umu da ponuda starta sa solidnih 80.400 kn koliko stoji 1.0 izvedba s tri vrata i Visia paketom opreme.

Micra ženskim očima

Micru smo, kao jedan od prvih izbora kod ženske populacije, prepustili na nekoliko dana kolegici iz redakcije. Njeni dojmovi nalaze se u nastavku.

"Nisam od tipova koji primjećuju automobile na cesti, ali kad sam prvi put vidjela Micru ostala sam oduševljena. Automobil jednostavno ima osobnost i to je ono što mi se posebno svidjelo. Kao velika igračka koju je netko "sastavljao" s guštom. Zbog velikih, okruglih prednjih svjetala izgleda nekako veselo, živo. A sve to bez da sam uopće sjela u Micru. Da kupujem auto, sigurno bi je kupila. Zato me baš zanimalo hoću li misliti isto i kada se malo provozam u njoj.


"Pravi gradski auto“ - rekao mi je kolega. I kao stvoren za cure. Baš zato sam ga odlučila isprobati na dulje relacije. Jer, svaka cura treba mali gradski auto s kojim može tu i tamo vikendom pobjeći na more. Moja je destinacija ovog puta bila Pula. I Micra se pokazala kao sasvim dobar izbor. Za razliku od mog kolege, meni je sjedalo bilo sasvim udobno kao i cijelo putovanje. S pretjecanjem nije bilo nikakvih problema, a posebno mi se svidio mjenjač zbog kratkog hoda.

Iako izvana mali, u automobilu ima sasvim dosta mjesta. U prvi tren sam, kada sam otvorila prtljažnik, doživjela šok. Međutim, kada sam sve spakirala, nijednu torbu nisam morala ostaviti kući, a još je ostalo mjesta za torbe prijateljica koje su me čekale u Puli. Daleko od toga da se puno stvari može staviti u prtljažnik, ali, uz dobru organizaciju i pomičnu stražnju klupu, stane dosta toga.


Sve je na dohvat ruke tako da nema problema s podešavanjem klime i glazbe, čak i pri brzoj vožnji. Ono što me posebno oduševilo je spremnik ispod sjedala suvozača u koji stanu svakakve sitnice, što se posebno pokazalo korisnim kod odlaska na plažu. Isto bi trebalo vrijediti i za kukicu za vrećice, ali nažalost na nju se baš i nisam mogla osloniti. Naime, o njenoj funkcionalnosti dalo bi se razglabati, ali je u svakom slučaju simpatičan dodatak.


Sve u svemu, Micra je prošla gradsku vožnju, putovanje po Istri kao i makadam do plaže za kojeg se oni s novijim automobilima uglavnom ne odlučuju, bez ikakvih problema. I što je najbolje, onaj dojam da bih ju kupila, koji sam imala kada sam je tek ugledala, ostao je isti i nakon nekoliko dana provedenih s njom."

V.Š.

Važnija serijska oprema (Tecna):

Dodatna oprema                           Cijena (kn)

Metalik boja

.300

 

Miljenko Nikolić

Pročitajte više