Novi Prius stigao na hrvatsko tržište



NAKON više od 1,2 milijuna prodanih primjeraka na tržište dolazi Prius treće generacije i podcrtava Toyotinu tehnološku nadmoć s neizostavnim naglaskom na ekološku osviještenost industrijskog proizvoda, kako u fazi proizvodnje, tako i tijekom njegovog korištenja.

Toyotinu predanost ekologiji nitko ne osporava, čak ni najljući rivali.

Gotovo tri desetljeća predanog rada na polju razvoja vozila koje će svojim karakteristikama minimizirati negativan utjecaj na okoliš, a pritom biti uvjerljivi na svim područjima, od voznih osobina i komfora do sigurnosti, osigurali su Toyoti primat u konkurenciji hibridnih tehnologija i alternativnih sustava pogona. To je posebno bilo vidljivo na ovogodišnjem izdanju Frankfurta, gdje su gotovo sve marke izašle u javnost s hibridnim modelima, nerijetko nedovoljno konkurentnim Priusu, a Toyota predstavila dodatna dva hibrida i najavila implementaciju hibridnog pogona u apsolutno sve modele iz vlastite game.

Treća generacija Priusa dolazi kao kruna projekta poznatog pod imenom "G21" započetog 1994. godine, čiji je cilj bio proizvodnja zelenog i ekološki prihvatljivog automobila za 21. stoljeće, koji unatoč savršenim ekološkim karakteristikama, nudi svu praktičnost i užitak u vožnji konvencionalnog vozila.

Upravo tu leži tajna uspjeha Priusa, kao automobila koji nije tek ekološka izvedba nekog postojećeg modela, već potpuno zaseban proizvod u čijem genu je zapisan ekološki aspekt.

Preduvjet energetske učinkovitosti je hibridni pogonski sklop. HSD (Hybrid Synergy Drive) u svojoj trećoj generacija donosi daljnji napredak, dovoljan da usprkos snažnom razvoju konvencionalnih motora i dalje zadrži svoju superiornost. Koncepcija je načelno ostala ista, a čini ju serijsko-paralelni hibridni sklop s benzinskim motorom, elektromotorom i Ni-Mh setom baterija kao glavnim igračima.

Konkretno, u pitanju su 1,8-litreni VVT-i benzinski motor temeljen na Atkinsonovom kružnom ciklusu koji razvija 98 KS i 142 Nm, te sinkroni elektromotor sa uzbudom putem permanentnog magneta kojeg karakterizira 60 kW snage i 205 Nm momenta.

Sinergijski učinak pogonskog sustava je 136 KS ili 22% više u odnosu na prethodnu generaciju, odnosno performanse su na razini 10,4 sekundi za sprint do 100 km/h, te 180 km/h maksimalne brzine.

Upravljanje se i dalje vrši putem e-CVT kontinuirano varijabilnog automatskog mjenjača, a automobilom se može upravljati u tri moda rada, i to EV (električni), ECO (ekološki naglasak - min. potrošnja) i POWER (dod. snaga - najbolja ubrzanja). Najveća novost je produljeni električni mod, gdje sada Prius na struju vozi do 2 km pri brzinama do maksimalno 50 km/h.

Napredak je vidljiv i na potrošnji goriva. Sada je prosjek na 3,9 l/100 km, a emisija CO2 na 89 g/km, što je 9% bolje od prošle generacije i ujedno najbolji rezultat u segmentu i šire.

Iako je načelno zadržan istovjetan oblik karoserije, Toyota je Priusu podarila osjetno bolju aerodinamiku, što potvrđuje i najniži koeficijent otpora zraka u klasi (cw = 0,25). I mjerama je Prius ostao na razini očekivanja, taman da optimalno ispuni obiteljske potrebe, kako ponudom prostora u kabini, tako i kad su u pitanju tovarne mogućnosti.

Tu dolazimo i do kabine, modernim izgledom vrlo originalne, ali i bogato opremljene. Od novosti ćemo spomenuti ventilacijski sustav napajan strujom iz solarnih ćelija, daljinski upravljanu klimatizaciju, Head-Up informacijski zaslon sa projekcijom na vjetrobran i tzv. Touch Tracer sustav projekcije parametara vožnje. O aspektu sigurnosti ovdje ne treba trošiti riječi, tek naznačiti sedam zračnih jastuka u osnovnoj izvedbi praćenih cjelokupnom elektronskom logistikom.

Toyota Prius na hrvatskom se tržištu nudi u tri razine opreme, Luna, Sol i Executive, a početna cijena je 212.380 kn. S obzirom na nezainteresiranost hrvatske legislative za ekološki aspekt Priusa nezahvalno je govoriti o prodajnim mogućnostima ovog sasvim sigurno kvalitetnog proizvoda u okviru hrvatskog tržišta. Stoga ćemo za kraj reći kako Toyota planira ovu godinu zaključiti sa 60.000 prodanih Priusa u Europi.  

Pročitajte više