Novi Twingo - manje je više

MALO se koji automobil može pohvaliti s 2.4 milijuna prodanih primjeraka u 14 godina proizvodnje. Jedan od takvih je Renault Twingo.

Još kad se zna da se od prvog predstavljanja u travnju 1993. nije znatnije mijenjao, jasno je da uspjeh nije bio slučajan. Ponudivši pravo prostranstvo u 3,4 metra duljine Twingo je potpuno promijenio percepciju o malim automobilima.


Dugo najavljivani nasljednik predstavljen je konačno ove godine na sajmu automobila u Ženevi. Novi Twingo je pogađate nešto veći od svog prethodnika te sada broji 3.6 m duljine što je svega 20 cm kraće od primjerice Modusa.

Iako ne izgleda originalno kao prethodnik, Twingo i dalje ostavlja dojam simpatičnog gradskog automobila za mlade. Ipak teško se oteti dojmu da oštrim linijama prilično nalikuje Citroenu C2 što nikako ne ubrajamo pod mane.


Unutrašnjost također dobiva dašak svježine s tek ponekim detaljem posuđenim od starije braće. 

Armaturom dominira središnje postavljen okretomjer, a najzanimljiviju novost predstavlja tzv. Audio Connection Box koji omogućuje spajanje vlastitog mp3 playera ili USB sticka na audio uređaj. Komande su smještene na upravljaču, a podržane su i kontrole za uređaje s Bluetooth-om.


Prostor na stražnjoj klupi povećan je za cijelih 30 cm, ali to ne znači da je prtljažnik loše prošao. Sa svojih 165 do 285 l najveći je u klasi.Obaranjem stražnje klupe raste na impozantnih 959 l, a u mogućnosti je prevoziti predmete duljine i do 2,15m.

Svakako vesele i brojni pretinici ukupne zapremine čak 29,4 l. Čak je moguće u vrata pospremiti bocu zapremine 1,5 l što nije čest slučaj ni u autima daleko više klase.


Ponuda motora sada je udvostručena što i nije neki problem s obzirom da je dosadašnji Twingač dolazio praktički sa jednim motorom u dvije izvedbe. Stari znanci obujma 1.2 l snage 60 KS kao i jači od 75 KS ostaju u ponudi, a pridružuje im se nabrijanija verzija snage 100 KS dostupna isključivo u GT izvedbi.

Opremljen je turbom slabe inercije čije je vrijeme odziva maksimalno smanjeno zahvaljujući turbini i kompresoru malog promjera. Dovoljno da ovog gradskog mališana ispali do stotke za gotovo sportskih 9,8 sekundi.  Potrošnja od svega 5,9 l u mixu stavlja ga na sam vrh klase.


Po prvi ćemo put u Twingu imati priliku vidjeti i dizelaša. Otprije poznat iz Clija, Modusa i Kangooa, 1,5dCi snage 70 KS (160 Nm) naći će mjesto i u Twingu, ponajprije zahvaljujući dokazano smirenom radu i niskoj potrošnji.

Uz standardni petstupanjski ručni u ponudi će biti i robotizirani Quickshift 5 mjenjač koji navodno pridonosi smanjenju potrošnje za oko 3%.


Novi Twingo djeluje robusnije od starog, prije svega zahvaljujući šasiji preuzetoj iz Clia II, a navodno pruža i veću razinu sigurnosti te bolje prianjanje uz tlo. Sprijeda pseudo McPherson s hidrauličkim amortizerom, straga spiralne opruge promjenjive fleksibilnosti jamče solidna vozna svojstva. 

Velika pažnja posvećena je i ekologiji pa će se čak 85 % novog Twinga moći reciklirati.

Proizvodnja je smještena u Novom Mestu, a prve primjerke očekujemo prije ljeta. Bude li novi "tvingač" i upola uspješan kao prethodni smatramo da će Renault napraviti izvrstan posao.

B.I. 

Pročitajte više