Ovo su najčešće greške u kreiranju lozinki na internetu

S OBZIROM na vrijeme koje danas provodimo na društvenim mrežama i podatke koje izmjenjujemo, važno je imati lozinke koje nije baš lako probiti. Najčešće lozinke na svijetu sadrže kombinaciju smislene riječi i broja i takve su lozinke omiljene hakerima. Kada je riječ o promjenama lozinki na društvenim mrežama, mnogi od nas pribjegavaju jednostavnim rješenjima - mijenjanju broja pored riječi.

Ako je vaša lozinka, primjerice superman1234 vi ste najlakša žrtva za hakere.

Informatičar Gang Wang je na temelju 61 milijuna anonimnih lozinki s interneta došao do podataka koji bi vas mogli potaknuti da promijenite lozinku. Wang je zaključio da postoji oko 16 milijuna parova lozinki koje su nastale jedna od druge, budući da sadrže istu riječ i drugačiji broj.

Milijuni ljudi pri kreiranju lozinke koriste takozvanu "šetnju tipkovnicom". Lozinka se lakše zapamti kada su slova na tipkovnici jedno do drugoga, pa iako djeluje komplicirano,  lako ju je probiti. Takve lozinke su primjerice "1q3w34r" ili "1qay2wsx3edc". 

Po studiji Ganga Wanga, u kreiranju lozinki često se koristi i emocionalni naboj, pa milijuni ljudi diljem svijeta za lozinku koriste "iloveyou". Također, stotine tisuća ljudi za različite društvene mreže imaju iste lozinke.

Među najpopularnijim lozinkama su i brendovi poput Coca-Cole, Playboya, ali i filmski junaci. 

Liverpool, Manchester, Chelsea, Barcelona i Arsenal se također kriju u lozinkama stotina tisuća ljudi.

 

Pročitajte više