Peugeot 308 stiže već dogodine

U PEUGEOTU užurbano pripremaju nasljednika 307-ice, modela koji posljednjih mjeseci bilježi drastičan pad popularnosti. Veća brojka u imenu donosi novu nadu, veće dimenzije i dakako puno više stila.

Peugeot 307 spada definitivno u red najznačajnijih modela u novijoj Peugetovoj povijesti. Ipak, nekadašnji europski automobil godine vidio je i bolje dane. Nakon lavlje rike koja je tjerala u očaj konkurenciju uslijedilo je nešto tiše razdoblje. Posljednjih godinu dvije prodaja nastavlja silaznom putanjom, pa Peugeot donosi odluku o redizajnu.

Međutim, atraktivniji make-up ne uspijeva zaustaviti neželjeni trend. Nastavi li ovim stopama, 307-ica bi do 2008. godine za kada je tempiran nasljednik mogla nestati s europskog tržišta. Vrlo dobru sliku o svemu daju podaci s njemačkog tržišta gdje je nekada najprodavaniji uvozni model zabilježio u prošloj godini pad od 25 %.

Sve to natjeralo je Francuze da ubrzaju razvoj nasljednika, koji bi se na tržištu trebao pojaviti već dogodine. Tko zna, možda ćemo ga u konceptnom obliku vidjeti već na nekom od ovogodišnjih salona, dok će se premijera desiti na jesen iduće godine, i to na frankfurtskom salonu.

Ono što se može reći s punom sigurnošću je da 308-ici stila neće nedostajati, baš kao i kod prethodnika. Nižu i elegantniju siluetu pratit će danas uobičajeni rast dimenzija u duljinu i širinu. Sve to bi trebalo donijeti više komfora i udobnosti za putnike, pa će jedina nedoumica biti vezana uz kapacitete nove platforme u pogledu dinamičkih svojstava.

Naime, nepoznato je hoće li pod pritiskom konkurencije i Peugeot dati prednost multilink stražnjem ovjesu i u kolikoj mjeri će se poboljšati pasivna i aktivna sigurnost.

Lansiranje će pratiti dvovolumenske izvedbe s tri i pet vrata, dok će se na CC i karavan trebati strpiti još dvije godine. Novost u ponudi bi trebala biti povišena izvedba, ali bez 4x4 pogona. Naime, kompaktni SUV Peugeot i Citroen razvijaju u suradnji s Mitsubishijem kao zaseban model, a koristit će mehaniku Outlandera. Stoga će priča o karoserijskim verzijama najvjerojatnije završiti još jednim modelom s četiriznamenkastim imenom (3008).

Prava poslastica čeka nas u ponudi motora. Glavna novost u dizelskom programu bit će 2.2 HDI snažan 170 KS, dok će istu ulogu kod benzinaca imati nova generacija 1.6-litreni motora s direktnim ubrizgavanjem koja se razvija u suradnji s BMW-om. Ovisno o izvedbi i turbo potpori, motori će se kretati u rasponima snage od 75 do 170 KS. Kasnije će na red doći i RC izvedba s 210 KS.

Više informacija bit će poznato u narednim mjesecima.

M.N.

Pročitajte više