Predstavljen McLaren MP4-12C

MCLAREN je napokon predstavio svoj novi sportski automobil, koji bi se na tržištu trebao naći tijekom 2011.

Radi se o modelu neobičnog naziva MP4-12C, koji je službeno objašnjen na sljedeći način. Naime, oznaka MP4 je tu zato što ju je od 1981. nosio svaki McLarenov grand prix bolid, 12 predstavlja koeficijent učinkovitosti po tajnoj McLarenovoj skali, a C jednostavno zato što je dobar dio automobila napravljen od ugljičnih vlakana (carbonfiber).

Što se dizajna tiče McLarenovi stručnjaci su namjerno osmislili ne toliko atraktivan superautomobil u želji kako bi njegov izgled učinili pomalo klasičnim, ali zato trajnijim. Isto vrijedi i kada je riječ o uređenju interijera. Što se dimenzija tiče novi je McLaren kraći, uži i niži od svojih konkurenta, a uz veću agilnost to je rezultiralo i manjom ponudom prostora.

Masa automobila (oko1.300 kg) je svakako bila vrlo važna stavka, pa se na nju pazilo na apsolutno svakom koraku.

Možda i najveću ulogu je odigrala posebno razvijena i trenutno jedinstvena "Monocell" šasija od ugljičnih vlakana izrađena u jednom komadu zahvaljujući novoj tehnologiji na čijem se razvoju radilo čak pet godina. Karoserija je izrađena od aluminija i SMC plastike.

Vozačima će na raspolaganju biti uobičajena elektronička pomoć u vidu ABS-a i pratećih sustava kao što su ESP, ASC, EBD i sl. Nadalje tu je i tzv. brake-steer sustav koji koči unutrašnji stražnji kotač u zavoju kako bi unaprijedio vozna svojstva automobila. Svakako vrijedi spomenuti i stražnju zračnu kočnicu, odnosno električno upravljivi spojler koji se navodno otvara iznimno brzo.

Napredni elektronički ovjes omogućava do sada teško zamislivo podešenje ovisno o uvjetima vožnje što, prema navodima proizvođača, omogućuje nevjerojatnu stabilnost u zavojima te limuzinsku udobnost na ravnim potezima.

MP4-12C pokreće središnje smješteni 3,8-litreni V8 bi-turbo snage 600 KS te maksimalnog okretnog momenta od 600 Nm, od čega je već 80% dostupno od 2.000 o/min. Riječ je navodno o originalnom motoru, a ne o preradi AMG-ovog proizvoda.

Motor je uparen sa 7-stupanjskim Grazianovim mjenjačem s dvije spojke, kojega u McLarenu nazivaju SSG (Seamless Shift Gearbox). Ovaj je kao i ovjes moguće podesiti u više različitih modova rada.

O performansama za sada nema službenih informacija, no očekuje se kako će do 100 km/h ubrzavati za malo više od 3 sekunde dok će najveća brzina svakako prelaziti 325 km/h. U McLarenu namjeravaju ovaj automobil suprotstaviti Ferrarijevom F458, Lamborghinijevom Gallardu i Astonovom DB9, a cijena će mu se kretati između 150.000 i 200.000 eura.

Pročitajte više