Renault Laguna 2.0 dCi Privilege: Treća sreća

LANSIRANJEM nove Lagune Renault je počeo provoditi u djelo dano obećanje u pogledu drastičnog podizanja kvalitete svojih proizvoda. Upravo Laguna ima težak zadatak da uđe u odabrano društvo kao jedan od tri najkvalitetnija modela u klasi. U kolikoj je mjeri to Renaultu uspjelo provjerili smo na atraktivnoj izvedbi modela s moćnim dizelskim motorom, automatskim mjenjačem i vanserijskom opremom.

Priča o Laguni započinje prije 14 godina kada je početkom 1994. godine u povijest otišao još jedan Renaultov model s brojčanom oznakom. Liftback izvedbu modela R21 zamijenila je kudikamo atraktivnija Laguna.

Nažalost, estetske vrijednosti, komfor i sasvim solidne performanse ostale su u sjeni manjkave izrade i čestih boravaka u servisu. Niti nasljednik lansiran 2000. godine nije prošao puno bolje. Problemi s elektronikom bacili su mrlju na inače vrlo privlačan automobil. Prije tri godine odrađen je prvi facelift s kojim je Renault pomalo stidljivo najavio promijene u pristupu. No, tek prava novost uslijedila kada je nakon višemjesečnog marketinškog lobiranja na ceste stigla nova Laguna. Iako razvijen u 32 mjeseca, novi je model razvijan s posebnom predanošću.

U prilog tome ide i podatak kako je razvoj modela tvrtku stajao gotovo milijardu eura. Njegovom lansiranju prethodilo je detaljno ispitivanje tržišta, obnova proizvodnih kapaciteta, kao i podizanje kućnih standarda kvalitete. Renault nakon 2,3 milijuna prodanih primjeraka prošlih generacija s novom, trećom po redu, Lagunom okreće novu stranicu i najavljuje ulazak u premium društvo.

Dizajnerska evolucija

Nova Laguna preuzima od svoje prethodnice osnovnu siluetu. Kupeovska kontura donosi sportsku eleganciju, a evoluirani osnovni izrazi prijeko potrebnu svježinu. Dobro odrađen posao potvrđuje najbolja aerodinamika u segmentu (cw = 0,29), kao i činjenica da usprkos prepoznatljivom izgledu Laguna opet privlači oči.

Kao i kod drugog noviteta (Twingo) Renault je najveći posao odradio sprijeda davši Laguni potpuno novo lice. Osjetno veća svjetla sada duboko zadiru u sadržaj vozila, prije svega blatobrane, dok poklopac motor nosi masku i spušta se skroz do odbojnika. Straga je sve u načelu ostalo isto. Velika peta vrata lome se na podignutoj stražnjici vozila, a svjetla s modernijom grafikom zadržavaju horizontalnu orijentaciju. Ponos Lagune je i ispušni sustav, ovdje dvostruki, čiji krom završeci ponosno izlaze ispod odbojnika. 

U svakom detalju vidljiva francuska receptura donosi novi pogled na srednju klasu konfrontirajući se između ostalog njemačkim rivalima originalnim pet-vratnim pristupom, baš kao što to čini Citroen C6 u višoj klasi. Odluči li se kupac za Dynamique izvedbu može računati na daljnju individualizaciju u obliku atraktivnih 17-inčnih naplataka i uvijek efektne krom dekoracije. 

Luksuz na djelu

Prvi ispit Laguna je položila kao iz šale. Nakon što je vizualni dojam vanjštine potvrdio ideju o boljoj kvaliteti, do istog su doveli prvi audio doživljaju. Radi se u zvuku zatvaranja vrata, kao i samom dojmu masivnosti koja ona pružaju.

Interijer vozila pokazuje drastičan napredak. Kvalitetni materijali i potpuno novi stil prednje armature odišu elegancijom, ali modernim rješenjima dosad neviđenim u ovakvom okruženju. Slikoviti primjer su kontrole automatske klimatizacije, odnosno mogućnost "soft" načina rada kada ventilacija posao odrađuje u apsolutnoj tišini. Uostalom, čak i pri pojačanom radu ("fast" program) sustav ostaje vrlo tih. No, uglađenost je vidljiva i u estetici, gdje moderno skrojeno vozačko sučelje osigurava preglednost.

Komfor je zadovoljavajući, a ergonomija prvoklasna. Udobna prednja sjedala koja su na testnom primjerku bila grijana i presvučena u kombinaciji meke tkanine i kože moguće je podešavati u svim smjerovima uključujući i lumbalnu potporu. Vozaču je na raspolaganju i podešavanje upravljača, a nije naodmet reći kako je okružen nebrojenim tipkama, kao posljedicom potpune elektrifikacije.

Putnici straga nisu zapostavljeni, pa osim regulacijom ventilacije mogu boravak učiniti ugodnijim putem središnjeg naslona i sjenila za stakla. Dojam u vožnji upotpunit će dvodijelni stakleni krov, fiksan iznad stražnje klupe i pomičan na prednjem dijelu krova.

Pripišemo li poneki detalj poput klimave obloge jednog sjedala nemarnosti prethodnih korisnika, Lagunin interijer definitivno pokazuje drastičan Renaultov napredak na polju podizanja kvalitete. Što se same opremljenosti ona kod Francuza nikad nije bila upitna, a kad se radi o Privilege razini svaka daljnja rasprava je suvišna (vidi tablicu). 

Odlična motorizacija

Kao i do sada dizelska ponuda na modelu drži primat. Izuzmemo li ekološki 1.5 dCi (110 KS) u čije mogućnosti malo sumnjamo, bez obzira na izbor motora nemoguće je pogriješiti.

Testni primjerak pokretao je 2.0 dCi, koji sa 150 KS i 340 Nm čini sredinu ponude i optimalan izbor. Pogotovo, ako uključuje i automatski mjenjač kao što je bio slučaj na našem primjeru.

Motor se ističe uglađenim radom, kao i povoljnom radnom karakteristikom bez izraženih crnih točaka. Usprkos masi od tone i pol, ovako motorizirana Laguna na cesti je vrlo agilna. Ravnomjerna ubrzanja odrađuju se bez većih opterećenja na što se nastavlja i solidno odmjereni automatski mjenjač koji će zavoljeti i temperamentniji vozači.

Značajnih trzaja nema ni u modu ručne izmjene stupnjeva prijenosa, što je testnu Lagunu učinilo ne samo ugodnim boravištem na duljim putovanjima, već i pravom poslovnom limuzinom.

Nakon sedmodnevnog testa prosječna potrošnja zaustavila se na 8,7 l/100 km, uz napomenu kako je gradski prosjek redoviti pisan s dvije znamenke, a krstarenje otvorenom cestom gotovo upola niže, na otprilike 6,5 l/100 km.

Laguna je u vožnji vrlo udobna, no ne i francuski mekana. Naime, u vožnji se stječe dojam čvršćeg podvozja koje ne dopušta pretjerana naginjanja vozila pri naglim promjenama smjera. Istovremeno, ovjes uvjerljivo upija sve neravnine pružajući odličnu udobnost i na lošijoj asfaltnoj podlozi, i to usprkos činjenici da je straga ugrađena kruta osovina, a ne multilink. Na razini zadatka je i ostatak mehanike, posebno kočnice koje niti nakon opetovanog korištenja ne gube početna svojstva.

Cijene

Iako nova Laguna starta cijenom od 167.000 kuna, koliko stoji osnovna 1.6 izvedba, njen pravi početak je nekoliko koraka dalje, na granici od 200.000 kn.

Što se testnog primjerka tiče, njegova cijena je 229.000 kn čemu valja dodati i dodatnu opremu. Konačnih 272.000 kuna Lagunu čini automobilom za odabrane spremne da sreću potraže u tipičnoj francuskoj limuzini - avangardnom, komfornom i opremljenom automobilu. U ovom slučaju svemu dalja dodati potenciju na opremljenost, kao i odličnu pogonsku grupu.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Važnija serijska oprema (razina Privilege):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga

ABS/EBD/BAS

/ESP

Dodatna oprema                              Cijena (kn)

Metalik boja

+ pranje

 

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (1.6 Expr.)

Pročitajte više