Shpitza vs. Red Carpet - tko koga kopira?

Iako u početku nisu imale previše dodirnih točaka, osim što su se bazirale na aktualnim društvenim zbivanjima, emisije Red Carpet i Shpitza, zahvaljujući manjim preinakama u svakoj od njih, odnedavno zaista (previše) nalikuju.

Obje emisije trenutno imaju po voditelja i voditeljicu koji u svojim najavama ne štede na cinizmu i sarkazmu, a u svojim "veselim dijalozima" često odu predaleko pa najava nema veze s prilogom koji slijedi (Nikolina Pišek ovih je dana prozvana jer je, najavljujući prilog vezan za invalide u svom sarkazmu po nekima otišla malo predaleko).

Osim toga, promjenom vizualnog identiteta HTV-ova emisija još je više počela nalikovati konkurentskoj, a kako je broj društvenih događanja u našoj zemlji nerijetko jedva dostatan za pripremu jedne emisije, jasno je da se i teme ponavljaju.

Odgovor koji smo dobili s Nove TV razljutio je urednike Shpitze, jer njihove rezultate gledanosti smatraju obmanom javnosti.

"Za dobrim konjem prašina se diže! Red Carpet ima tradiciju i svoj vlastiti stil, a njegov se sadržaj citira i na kavama i u drugim medijima. To što nas pozorno prati konkurencija još je jedna potvrda da odlično radimo svoj posao. Svoje su rekli i gledatelji, jer od početka godine do danas Red Carpet prati 36% gledatelja između 18 i 49 godina koji su u tom trenutku pred ekranom, a Shpitzu 24%. Tko je onda gledaniji?", rekla nam je Ana Vela, urednica Red Carpeta.

Branko Drakulić, urednik Shpitze, ističe kako prva komercijalna televizija u Hrvatskoj plasira podatke koji joj pogoduju na prvu ruku, ali njima istovremeno priznaju kako je HTV-ova emisija ipak gledanija.

"Oni se razbacuju podacima gledanosti u shareu, dakle, pišu o tome koliko ih, od svih ljudi koji u tom trenutku gledaju TV, gledatelja prati. Red Carpet ide u kasnijem terminu, kad televiziju općenito gleda puno manje ljudi, pa veći share i dalje ne znači veću gledanost, jer nismo u istom terminu", objašnjava Drakulić.

Dodaje i kako Nova TV plasira krive podatke o gledanosti Shpitze, jer po HTV-ovim podacima ta emisija i u shareu "tuče" Red Carpet. "Ove smo nedjelje imali 46 % u shareu, što je naš najbolji rezultat dosad. Dakle, iz tog kuta gledano također smo bolji od konkurencije", inzistira Drakulić.

Što se (pre)sličnih najava tiče, Nikolina Pišek smatra kako nisu slične. "Naše su najave promišljene i pripremljene! Mislim da se Red Carpetovci nađu pet minuta prije i pred kamerama pričaju prvo što im padne na pamet", oštro će Nikolina o konkurentskoj emisiji.

Bitka se, po svemu sudeći, nastavlja, jer obje emisije najavljuju nova osvježenja kojima će i dalje pokušavati dokazati da su najrelevantniji što se tiče javnog života u našoj zemlji. Da se Shpitza i Red Carpet definitivno međusobno inspiriraju, jasno je svakome, no odgovor na pitanje "tko od koga" poznat je, očito, samo redakcijama koje su ovih dana "nabrijane" jedna na drugu više nego ikad.

D.K.
Foto: B.S./Nova TV

Pročitajte više