Suzuki Swift 1.3 GC AC: Ljubav prema vožnji

NAKON godina iščekivanja na cestu se vraća Swift, jedan od najomiljenijih malih automobila iz 1990-tih. Ljepši i bolji u svakom pogledu, novi Swift nastavlja utabanim putovima prethodnika obogačujući tako ponudu originalnim pristupom i sportskim srcem.

Novi je Swift zasigurno najvažniji Suzukijev projekt u ovom desetljeću, pa ne čudi što smo na njega toliko čekali. Razvoj automobila krenuo je od nule, pa je vjerojatnost ponekog propusta bila velika. Međutim, prvi kontakt s automobilom pokazao je da je posao odlično odrađen, stvoren je automobil po europskom ukusu koji cilja na najširi krug kupaca.


U njegove velike mogućnosti vodstvo Suzukija ne sumnja i daje nam na test bazno opremljenu inačicu lišenu bilo kakvih "ukrasa", upravo onakav automobil kakav će odabrati prosječan hrvatski kupac.

Asket u trendseterskoj koži

Već se na studijama koje su prethodile lansiranju novog Swifta uvidjelo da su njegovi dizajneri napravili puni pogodak s novim dizajnerskim pristupom. Nemarivši za dimenzijske standarde, kupolasti Swift zadržava kompaktan nastup vješto prikrivajući izdašnu visinu.


Više od svega govori činjenica da automobil na serijskim kotačima u kombinaciji čeličnih naplataka i mesnatih guma, te lišen bilo kakvih spojlera, privlači poglede gdje god se pojavi. Njime su jednako oduševljeni stari i mladi, žene i muškarci, vlasnici starog Swifta, ali i oni koji su do sada zazirali od ovog japanskog proizvođača.

Automobil je jednako zanimljiv sprijeda s velikim svijetlima, mrežastom maskom i povinutim poklopcem motora, i straga, gdje glavnu riječ vodi ispupčena stražnjica i svjetlosni sklop protegnut prema boku. Iako pet centimetara kraći od prethodnika, novi Swift ima osjetno veći međuosovinski razmak (+ 13 cm, 2.39 m) i visinu (+ 16 cm, 1.50 m), te izuzetno kratke prevjese. Pridodamo li tome najveći trag kotača u klasi (sprijeda/straga: 1.47/1.48 m), možemo rezimirati da je stvorena odlična podloga za jedan od najdinamičnijih automobila u klasi.


Pogled u unutrašnjost nudi pravo iznenađenje. Vanserijska prostranost prva upada u oči, mjesta ima sprijeda i straga kao u za klasu većem automobilu. Dvadesetak centimetara nedostatka u odnosu na najjače rivale može se vidjeti tek u prtljažniku, koji je s 213 litara u zaostatku za bestselerima. Sjedala zaslužuju pohvale, baš kao i jednostavna, a time i pregledna instrumentna ploča.


Tu nailazimo na prvo iznenađenje. Istina da se radi o baznoj izvedbi, ali izostavljanje okretomjera u automobilu sportskih gena kao što je Swift nije najsretniji način uštede. U želji da se ponudi što jeftiniji automobil, bazna izvedba je u tvornici  gotovo potpuno ogoljena, zadržani su tek elementi sigurnosne opreme (ABS 2 x zr. jastuk) i servo-uređaj.

Osim spornog okretomjera, u baznom Swiftu nema mjesta nikakvoj elektrifikaciji, a nisu postavljeni niti "suvišni" detalji poput zvučnog upozorenja (svjetla, ključ, vrata), ogledala u sjenilu, krovnih ručki, ili pak otvaranja prtljažnika iz kabine. Istovremeno, tipka za regulaciju intenziteta osvjetljenja instrumentalne ploče je zadržana.

Pomalo neočekivano za automobil tako napadne vanjštine. Ništa zato, u ponudi su i bolje opremljene izvedbe koje kad se sve zbroji nisu toliko skuplje.


Užitak vožnje

Testirani Swift pokretao je slabiji motor u ponudi. 1.3-litreni četiricilindarski benzinac razvija 92 KS maksimalne snage pri 6.000, a 116 Nm zakretnog momenta pri 4.200 o/min. Kultivirani benzinac ničime se ne razmeće i nameće se kao idealan izbor prosječnom vozaču. Iako nije uzor eleastičnosti, vozaču Swifta može pružiti puno zabave, više nego što bi dali naslutiti podaci o ubrzanju i maksimalnoj brzini (11 s, 175 km/h).

Mjenjač je kao što se i očekivalo, precizan i nešto dužeg hoda. U težnji za zadovoljštinom pomoći će i dovoljno izravan električni servo-uređaj, te solidno pogođena tvrdoća ovjesa s mcphersonom sprijeda i polukrutom (torzijskom) osovinom straga.


Pri tome ne treba voditi brigu o kvaliteti podloge, Swift u potpunoj tišini prelazi preko neravnina upijajući ih bez ikakvog napora. Rezultat je to, očito, velike krutosti, ali i visoke kvalitete izrade. Kako se ne bi previše zanijeli, imajte na umu da kočnički sustav nije sportski revan, te da brži prolasci zavoja traže trud za upravljačem.


Što se pak tiče potrošnje goriva, teško dosežan gornji limit od deset litara postiže u gradskoj gužvi, dok se u pravilu može računati na prosječnih (do) osam litara, koliko smo i mi postigli tijekom testa.

Pametan izbor

Suzuki Swift starta s cijenom od 79.500 kn, dok model s klimom (GC AC), kakav smo imali na testu ima cijenu od 85.500 kn. Ukoliko ste zahtjevniji, Suzuki je pripremio još četiri izvedbe, što uključuje tri paketa opreme i snažniji motor.

 

Kako god bilo Suzuki Swift se nameće kao pametan izbor za sve one koji traže kompaktan automobil velikih mogućnosti i razmjerno visoke kvalitete.

Važnija serijska oprema (GC AC):

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Pročitajte više