Ovo je dokaz koliko je Baby Lasagna popularan u Švedskoj

Foto: Instagram/YouTube

Hrvatski predstavnik na skorašnjoj Euroviziji u Malmöu Marko Purišić ili Baby Lasagna teško da je mogao dobiti veći kompliment u švedskim medijima od onoga što je o njemu napisao Aftonbladet. Ovaj dnevni list u nedjelju je u svom internetskom izdanju objavio tekst o dvotjednoj glazbenoj groznici koja se u Švedskoj očekuje od 7. do 19. svibnja, a kao četiri glavne zvijezde ističe Marcusa i Martinusa, Windows95mana te - Baby Lasagnu i Taylor Swift.

Šveđani prepoznali važnost Lasagne

Spomenuta norveška braća na Euroviziji nastupaju za Švedsku, a Windows95man je umjetničko ime finskog predstavnika Teemua Keisterija. Oni će konkurirati našem Baby Lasagni već u prvom polufinalu 7. svibnja u Malmö Areni, dok se trenutačno najveća svjetska glazbena zvijezda u ovom društvu našla zato što će od 17. do 19. svibnja imati tri nastupa u Stockholmu. Isticanje Baby Lasagne u ovakvom kontekstu ukazuje na to da su švedski mediji prepoznali njegovu popularnost i da ga smatraju favoritom ovogodišnje Eurovizije.  

“Prošle godine imali smo Beyoncé efekt. I sada može biti isto, ali ovaj put zvijezde su Marcus i Martinus, Windows95man, Baby Lasagna i Taylor Swift. Tri njena koncerta u Stockholmu i eurovizijski tjedan u Malmöu ne samo da će razveseliti obožavatelje već i napuniti blagajne”, piše Aftonbladet, koji se u nastavku teksta bavi financijskim učincima dvaju velikih glazbenih događaja u Švedskoj.

Malmö treći put domaćin

Malmö će uskoro treći put ugostiti Euroviziju; prethodno je bio domaćin ovog glazbenog natjecanja 1992. i 2013. godine. Prije 11 godina eurovizijska priredba donijela je gradskom gospodarstvu dodatni prihod od oko 20 milijuna eura, a ovaj put se očekuje bitno veći financijski probitak.

“Uzmemo li u obzir da smo prošli put imali otprilike 30.000 posjetitelja i da ove godine očekujemo više od 100.000 gostiju, jasno je da ovaj put očekujemo znatno veće prihode”, rekla je za Aftonbladet Anna Wittgren, voditeljica gradskog marketinga u Malmöu.

Budući da su ulaznice za sve probe i glavne eurovizijske evente u Malmö Areni odavno rasprodane (otišle su fanovima Eurovizije iz čak 80 zemalja) i da se u gradskim hotelima mogu rezervirati još samo najskuplje sobe, koje stoje i po 700 eura za noć, izvjesno je da će profitirati i okolni švedski gradovi Lund, Trelleborg, Landskrona i Helsingborg, ali i danska prijestolnica Kopenhagen, koja je od centra Malmöa udaljena tek nešto više od pola sata vožnje lokalnim vlakom.

Taylor Swift u Stockholmu

Podjednako unosno po domaćina bit će i gostovanje američke zvijezde Taylor Swift u Stockholmu. Njena tri koncerta tri uzastopna dana na stadionu Friends Arena dio su The Eras Toura, koji je započeo 17. ožujka 2023. u Glendaleu u Arizoni, a završit će 8. prosinca u Vancouveru, trebala bi štokholmskom gospodarstvu donijeti oko 40 milijuna eura prihoda.

Sva tri koncerta rasprodana su u samo nekoliko sati, pa će Swift u glavnom gradu Švedske nastupiti uživo pred ukupno gotovo 200.000 fanova, takozvanih swiftiesa. Mediji su njenu globalnu popularnost (na štokholmskim se nastupima očekuju posjetitelji iz 130 zemalja) i prateći blagotvorni učinak po lokalna gospodarstva već počeli nazivati swiftonomijom.

Najbolje se to vidjelo u rezervacijama smještaja na online servisu Hotels.com. Pretraživanja za Stockholm za razdoblje od 17. do 19. svibnja porasla su 142 posto u usporedbi s istim danima prošle godine. No, pretraživanja za Malmö porasla su čak za 587 posto u odnosu na iste dane 2023. godine. S obzirom na to da će izravni troškovi organizacije za grad Malmö i regiju Skåne iznositi tek oko tri milijuna eura, sve ukazuje na to da će Eurovizija biti dobar posao za južnu Švedsku.

Pročitajte više