Toyota Auris: U Hrvatskoj od ožujka

NOVA, deseta po redu generacija Corolle ima novo ime. Toyotin kompaktni adut svojim vrijednostima opravdava svoje "zlatno" ime kao model koji u mnogočemu podiže standarde klase, u što će se hrvatski kupci vrlo skoro moći uvjeriti.

Predstavnik nove filozofije konstruiranja komercijalizirane pod sloganom "iznutra prema van" - Auris, nastoji što bolje udovoljiti vlasniku, ali i njegovim suputnicima. Vanjski dizajn prati prepoznatljiv Toyotin stil, a isto vrijedi i u pogledu kvalitete izrade.


Spomenuta filozofija osigurala je uzoran komfor, inovativna arhitektuara i bogata sigurnosna oprema (ABS, EBD, BA, devet zr. jastuka) zadovoljila sigurnosne aspekte, a tradicionalno uvjerljivi motori i prateća mehanika uzornu dinamiku.

Zaokružimo li sve podatkom kako Auris nastavlja trend minimalnog boravka u servisu dojam je da je Toyota stvorila idealan europski automobil.

U kojoj je mjeri ta konstatacija stoji vidjet ćemo već u ožujku kada će model biti predstavljen medijima, a potom i pušten u prodaju.

 

Do tada ćemo samo spomenuti neke od "lajtmotiva" najnovije Toyote. Auris je stvoren u Europi u Toyotinom dizajnerskom centru ED2 na jugu Francuske, pa je prvi dojam da je ovaj model stvoren na europskom tlu po europskom ukusu. 

Kako vanjski izgled automobila ne nudi ništa suviše revolucionarno, odmah valja pogledati unutra. Tu je najzanimljivija tzv. mosna središnja konzola, kao i atraktivan izgled ploče s instrumentima.

Već se iz fotografija može zaključiti kako su standardi ergonomije zadovoljeni u svakom pogledu. Easy-Flat sustav je preuzet iz modela Corolla Verso, a omogućuje jednopotezno preklapanje stražnjih sjedala kako bi se u trenu stvorio povećani prtljažni prostor.


Oko pada i na ručicu mjenjača. Da, opcijski će se nuditi MultiMode mjenjač, i to u kombinaciji sa 1.6 benzincem i 1.4 D-4D dizelskim motorom. Tu dolazimo i do motora. Pet ih je u ponudi, dva u benzinskoj (1.4/97 KS, 1.6/124 KS) i tri u dizelskoj (1.4/90 KS, 2.0/126 KS i 2.2/177 KS).

Najzanimljiviji je potpuno novi 1.6-litarski benzinski motor s Dual VVT-i tehnologijom o kojoj će se još puno govoriti. Nova tehnologija upravljanja ventilima donosi značajno povećanje momenta pri niskim i srednjim okretajima i povećanu snagu pri višim okretajima motora.


Kad su pak u pitanju dizelaši, osim 2.2 monstruma koji pršti od snage vrijedi spomenuti kako se 2.0 motor oprema DPF filtrom čestica ili oksidacijskim (CCo) katalizatorom. 

Spomenimo i da će ponudu sačinjavati četiri razine opreme terra, luna, sol i sport. Kako stvari stoje Auris je automobil koji će kupce privući srcem, ali i razumom.


Toyota očekuje da će u 2007. godini prodati 150.000 komada, s planom prodaje od 200.000 komada godišnje. Auris će se proizvoditi zajedno s modelom Avensis u tvornici TMUK u Velikoj Britaniji i modelom Corolla Verso u tvornici TMMT u Turskoj.

M.N.

Pročitajte više