Zašto trgovine već sada stavljaju uskrsne ukrase u prodaju? Psihologinja objasnila

Foto: Epa

NEKI još nisu ni raskitili božićna drvca, a advent je tek završio, no u nekim trgovinama već se mogu vidjeti ukrasi i dekoracije za Uskrs. Na jedan takav primjer naišli smo u Splitu, gdje su već iznijeli šarena jaja, zečeve i ostale ukrase.

Ove godine katolički Uskrs pada 9. travnja, što znači da su do tog blagdana još čak tri mjeseca. No čini se da nikad nije prerano za pripreme, a u to smo se mogli uvjeriti i u rujnu ove godine, kad su se pojavili prvi božićni ukrasi u jednoj zagrebačkoj trgovini.

E sada, ako ste se ikada pitali zašto supermarketi i trgovački lanci tako rano stavljaju blagdanske ukrase i akcije, postoji veoma zanimljiv razlog ili, bolje rečeno, trik. Dakako, poanta je natjerati kupca da što više potroši, ali na nešto lukaviji način. 

 

Rade to isključivo zbog kupaca

Psihologinja Catherine Jansson-Boyd objasnila je za Mirror kako će jedan dio ljudi kupovati čak i tri mjeseca prije blagdana samo kako bi stvorili zalihe, odnosno kako ne bi morali kupovati kasnije, i to pod egidom da čine praktičnu stvar.

"Ljudi misle: 'Oh, pa ovo je sada jeftino i na akciji pa, ako kupim sada i spremim, neću morati misliti o tome i kupovati kasnije kada će mi trebati još gomila stvari' i još se uvjeravaju da rade praktičnu stvar, ali zapravo ne rade", započela je psihologinja i potom nastavila s objašnjenjem.

"Trgovački lanci to rade upravo zato da natjeraju kupca da misli da radi praktičnu stvar, ali ne radi je. Ako počnete kupovati stvari tri mjeseca prije blagdana, pogotovo one koje se jedu, do tih blagdana ćete ih vjerojatno konzumirati i onda ćete ponovo završiti u dućanu i kupiti nove", pojasnila je i potom zaključila.

"Nije da trgovački lanci forsiraju Božić ili Uskrs u listopadu ili siječnju, to se događa isključivo zbog toga da natjeraju ljude da malo po malo kupuju stvari s blagdanskih akcija, i to kako bi potrošili dvostruko od predviđenog", poentirala je Jansson-Boyd.

Pročitajte više