ZG Auto Show: Porsche predstavlja!

OČI svih posjetitelja Pav. 10 bit će uprte u Porscheov štand. Razloge ne treba puno tražiti, to je ipak Porsche.

Posjetitelje očekuje najjači cestovni 911 svih vremena. I (trenutno) najskuplji. 911 GT2 stoji 271.330 eura, a zauzvrat nudi jedan od najboljih sportskih automobila na svijetu. Model se isporučuje isključivo u kombinaciji sa stražnjim pogonom i ručnim šest-stupanjskim mjenjačem.

Tvornički podaci govore da GT2 ubrza do 100 km/h za 3,7 sekundi i postiže maksimalnih 329 km/h. Iako neće mnoge to zanimati, prema NEDC standardu (New European Driving Cycle) ovaj model troši svega 12,5 l/100 km ili oko 15 % manje u odnosu na slabiji 911 Turbo.

Pogonski stroj se zasniva na postojećem šest-cilindričnom agregatu boxer konstrukcije s modela 911 Turbo. Motor karakteriziraju dvije turbine promjenjive geometrije (VTG), a radna zapremina je uobičajenih 3,6 litara. Izmjenama na turbinama i sustavu usisa snaga je povećana za 50 KS u odnosu na izvornik.

Maksimalnih 390 kW/530 KS dostupno je pri 6.500 o/min, dok na maksimalni zakretni moment od 680 Nm vozač može računati u širokom rasponu od 2.200 do 4.500 o/min. Pridodamo li svemu masu vozila od 1.440 kg dobit ćemo specifičnu snagu od 2,72 kg/KS - još jedan pokazatelj Porscheove izvrsnosti.

Ovo je prvi cestovni Porsche koji ima serijski ugrađene stražnji ispušni lonac i ispušne cijevi od titana. U standardnu opremu ulaze i PCCB kočnice s diskovima izrađenim od kompozita keramike s ojačanjima od ugljičnih vlakana. PASM sustav se isporučuje serijski, kao i naplatci promjera 19 inča s gumama mjera 235/35 sprijeda i 325/30 straga.

Ulazak u vrhunsko Porsche društvo stoji 57.540 eura, koliko je potrebno izdvojiti za osnovni Boxster. No, prava šminka je postavljena nešto više, na 82.705 eura. To je iznos koji tvrtka traži za Boxster RS 60 Spyder, model baziran na Boxsteru S.

Premijerno predstavljen u Bologni prošle godine, ovaj automobil stiže uz dodatak novog prednjeg spojlera, 19 colnih Porsche Sport Design naplataka od lake legure, aktivnog ovjesa te dorađenog ispušnog sustava.

Ograničena serija priziva slavni Porsche Type 718 RS Spyder iz 1960. kada je dotični pobijedio na utrci 12 sati Sebringa. 303 KS u malom roadsteru trebalo bi biti i više nego dovoljno iako nije daleko od serijskih 295. Proizvest će se svega 1.960 primjeraka po uzoru na slavnu godinu.

Jednako atraktivan je i Cayman S (naslovna fotografija) u Porsche Design Edition 1 izvedbi. Dolazi u crnoj boji, a uz serijski PASM sustav nadzora ovjesa 10 mm je bliži podlozi. Estetski unaprijeđen brojnim atraktivnim detaljima, ovaj je Cayman vaš za 89.755 eura, odnosno oko 12.000 eura više u odnosu na jednako snažnog Caymana S. U ponudi je svega 777 primjeraka, stoga požurite. 

Glavna atrakcija iz terenskog programa tiče se GTS izvedbe, Cayennea naravno. Pogled na listu dodataka to i potvrđuje: spušten ovjes. 21 colni naplaci, sportski pragovi i branici. Glavna osobina koja definitivno potvrđuje GTS-ovu cestovnu narav bez sumnje su dodaci dosad rezervirani samo za  Porscheove prave cestovne bolide.

Npr. tu su elektronički kontrolirani ovjes kao i Porsche Active Suspension Management koji spuštaju Cayennea za 24 mm. Spomenimo još i zračni ovjes te Porsche Dynamic Chassis Control.

V8 motoru obujma 4,8 litara snaga je neznatno porasla (20 KS) te sada broji punih 405 konjskih snaga dok je okretni moment ostao nepromijenjen. Povećana snaga uparena sa skraćenim omjerom zadnjeg stupnja prijenosa (4,1:1 prema 3,55:1) zaslužna je za ubrzanje do stotke od 6,1 s što je gotovo pola sekunde brže od neprerađene izvedbe. Cijena do registracije je 100.460 eura.

Više informacija o najvećem automobilskom događaju u regiji moći ćete naći na našim stranicama u okviru tradicionalnog tematskog prikaza.

Pročitajte više