Od iduće godine definitivno se ukidaju ocjene u školama

Foto: 123rf

PREMA pisanju školskog portala učenike od sljedeće školske godine čeka niz promjena vezanih uz njihovo ocjenjivanje. Prvašiće i drugašiće čeka škola bez ocjena, učenike od trećeg do šestog razreda ocjenjivanje uz osvrt i procjenu učenikovih kompetencija, a od šestog pa do kraja srednje škole učenike će se još više ocjenjivati prema zadanim elementima koji će ulaziti u njihovu završnu (pr)ocjenu. 
 
Zapravo - najveća je novost ta da se ukida klasična završna ocjena, odnosno opći uspjeh koji se do sada dobivale računanjem njihove aritmetičke sredine, znanim kao prosjek ocjena, što će biti savršeno za učenike koji primjerice teže upisu u društvene srednje škole ili fakultet, a nisu si baš ti s matematikom ili fizikom te će sada uz ocjene po predmetima imati hvale vrijednu procjenu svojih nastavnika. 

Novost je i to da niti će svaka škola niti će se svaki predmet ocjenjivati prema istom principu već će se za svaki od njih propisati potrebni elementi za procjenu, ali će ona u konačnici ići više na ruku samim učenicima. opće je poznato da se na kraju školske godine ocjene natežu i dijele šakom i kapom, roditelji vrše pritisak, učenici mole za bolji prosjek pa smo godinama dobivali prilično nerealne ocjene. U nekim su školama učitelji bili liberalniji, u nekima stroži pa je često ispadalo da oni s lošijim ocjenama znaju zapravo bolje i više od onih s boljim ocjenama, a što se itekako znalo osjetiti u srednjim školama i fakultetima te najviše na upisima za iste. 

Ovaj sustav (pr)ocjenjivanja trebao bi biti realniji, moderniji i svakako korisniji zato što će se uz klasične brojčane ocjene ocjenjivati i učenikova odgovornost, samostalnost i samoinicijativnost te komunikacija i suradnja, što su zapravo vrlo važne stavke za upis na fakultete, a i za poslodavce. 
Tako će svaki učenik na kraju školske godine uz ocjene dobiti i procjenu temeljenu na ovim elementima, a koja će se konačno vrednovati za njihov opći uspjeh. 


Kako smo već spomenuli, sustav (pr)ocjenjivanja neće biti isti tijekom cijelog školovanja, a stručnjaci koji su kroz prošlu godinu kreirali promjene, zamislili su i blaže prijelaze iz razredne u predmetnu nastavu.

Tako u prva dva razreda osnovne škole brojčane ocjene neće postojati, a učitelj će davati detaljan osvrt o rezultatima učenika, podijeljene u tri glavne opaske – potrebna podrška, u skladu s očekivanjima i iznimno u odnosu na očekivanja.

U trećem, četvrtom i petom razredu postupno se uvode brojčane ocjene, koje i prate osvrti, a navedeni elementi generičkih kompetencija bit će ključni od šestog razreda osnovne pa do kraja srednje škole.

Tako će svaki učitelj iz pojedinog predmeta uz zaključnu ocjenu dati i procjenu kojim se dobiva profil učenika.

Više o svemu ovome možete pronaći na službenim stranicama kurikularne reforme
 

 

Pročitajte više