Osam situacija u kojima se nikada ne biste trebali ispričavati

Foto: Instagram

SAMO razmislite o tome koliko ste puta iskoristili riječ "oprosti" tijekom jednog dana, piše Bright Side. A koliko ste puta, zaista, imali razloga za to? Sociolozi kažu da je bespotrebno ispričavanje postalo naš uobičajen način komunikacije, ali da to ubija naše samopouzdanje. Ovo su situacije u kojima se ne biste trebali ispričavati:

Kada kažete istinu

Apsolutno nema potrebe za ispričavanjem kada kažete istinu jer, kako smatraju psiholozi, iskrenost je uvijek važnija od toga hoćete i povrijediti nečije osjećaje. Uvijek budite iskreni, a umjesto da započnete s tipičnim "žao mi je", koristite izraze poput "ja mislim" ili "prema mom mišljenju". Tako biste s vremenom mogli i steći reputaciji izvrsnog savjetodavca.

Kada ste previše emotivni

"Kada pokažete nekome kako se osjećate, pomažete toj osobi da vas bolje razumije i za to se definitivno ne biste trebali ispričavati", kaže Donna Flagg, autorica knjige o preživljavanju razgovora kojih se bojimo.

Nije sramota biti osjetljiv, no ipak biste trebali paziti da osjećaje izrazite u adekvatnoj prilici i mjestu, a ne primjerice na poslovnom sastanku.

Kada izgledate drugačije

Imate pravo izgledati kako želite i posljednja stvar koju trebate napraviti je ispričavati se nekome zbog svog izgleda. Osim ako prilika nije takva da zahtijeva određeni dress code, nema potrebe da se forsirate izgledati onako kako drugi smatraju prikladnim. Uvijek budite svoji.

Kada želite biti sami

Kada netko želi biti sam, to ne mora značiti da je loše raspoložen.

Usto, stručnjaci kažu da provođenje vremena u samoći može poboljšati kreativnost. Zato se nikada ne ispričavajte zbog toga što ne sudjelujete u nekoj društvenoj aktivnosti, bez obzira na vaše razloge, i samo slušajte vlastite potrebe i osjećaje.

Kada postavite pitanje

U mnogim situacijama nam nije ugodno nešto pitati jer se bojimo da ćemo izgledati loše u nečijim očima. No stručnjaci kažu da ovo nije ispravan stav ako želite biti uspješni. Nemojte se ispričavati jer nešto ne razumijete niti se bojati pitati za pomoć. Ako vas netko osuđuje jer nešto pitate, to govori o njegovim kompleksima, a ne vašim.

Ako ne odgovorite na nešto odmah

Uvijek će postojati ti određeni ljudi koji će smatrati da su njihove potrebe važnije od potreba drugih. Ovakve osobe obično odmah zahtijevaju odgovore na svoje mailove, poruke i tako dalje, te neće uopće ni uzeti u obzir to da ste možda zauzeti nekim drugim obavezama.

Ne upadajte u ovu zamku i nemojte se osjećati loše jer se ne uklapate u nečiji vremenski okvir. Ako se ne radi o nečem hitnom, odgovorite toj osobi kad za to budete imali vremena i nipošto se zbog toga nemojte ispričavati.

Kada se dogodi nešto što ne možete kontrolirati

Postoji dosta situacija koje se mogu oteti kontroli, čak i ako smo sve pomno isplanirali. Bilo da kasnite na sastanak zbog prometa, ili  vam je tehnička greška uništila prezentaciju – ove stvari se uvijek događaju i ne biste trebalo preuzimati odgovornost za njih.

Umjesto toga, radije se zahvalite osobi (ili ljudima), pokažete da vas je to pogodilo i pokušajte pronaći rješenje kojim će svi biti zadovoljni.

Kada se drugi ljudi ponašaju nepristojno

Mnogima od nas su poznate one situacije kada nas je sramota zbog tuđeg ponašanja. Ovaj fenomen se popularno naziva "susramlje" i povezan je s visokom razinom empatije. Bez obzira na sve, ne morate preuzimati odgovornost za nešto za što niste krivi.