Jovanović: Naknade su poticaj sportašima da ostanu u sportu i pomognu brendiranju Hrvatske

Foto: Ranko Šuvar / Cropix

KAKO iskoristiti vrhunske rezultate naših sportaša u brendiranju Hrvatske i pomoći gospodarstvu? O ovom zanimljivom pitanju raspravljalo se u Ministarstvu znanosti obrazovanja i sporta.

Dres "vatrenih" ili leđa Gorana Ivaniševića kao najpoželjnije oglasno mjesto, samo su neki od primjera u kojima sportski uspjesi pomažu u pobošljanju hrvatske prepoznatljivosti. Naravno, za iskoristiti ovako veliki potencijal u potpunosti, treba puno posla i znanja. Neki od vrhunskih sportaša i reprezentativaca, danas znanstvenika i gospodarstvenika predstavili su svoje vizije. Jedan od njih je i plivač Gordan Kožulj koji objašnjava zašto je sport toliko popularan.

"Sport zapravo ima univerzalno jasno definirana pravila, premošćava kulturne razlike, uključuje značajno sudjelovanje svih generacija i prevladava ekonomske razlike. Sport ima tu globalnu platformu i zbog toga može biti komunikator sjajnih stvari, među ostalim i brendiranja države", poručio je Kožulj.

Kako bi Hrvatsku mogli uspješno brendirati, onda bi trebali znati vrijednosti i ciljeve kojima zemlja stremi. Sportaši imaju jednu vrlo važnu vrlinu koju mogu pružiti, otkriva bivši ragbijaš Miroslav Mandić.

"Mislim da sport može pružiti optimizam. Velika je za sve stvar ulazak u EU, to je svima jasno da je super. Što onda? Mislim da sportaši trebaju pružiti tu nadu optimizma da je sve moguće. U sportu je sve moguće", tvrdi Mandić.

"Europska Unija želi biti konkurentna, a brendiranje Hrvatske kroz sport može pokazati da smo inovativni, poduzetni i da imamo znanje", poručio je resorni ministar Željko Jovanović. Ipak, rekao je da ponekad vlada licemjerje. Često se o sportu priča kao o potrošaču, ističe je Jovanović, ali nitko još nije napravio analizu koliko je sport pomogao gospodarstvu i rastu BDP-a. Osvrnuo se i na izmjene Zakona o sportu, gdje je ministarstvo uz pomoć naknade htjelo dati dodatni poticaj vrhunskim sportašima.

"Sve je na strani toga da naši olimpijci kroz naknadu za sport mogu dodatno brendirati Hrvatsku kroz sport. To nije mirovina nego dodatni poticaj da ti ljudi ostanu u sportu, budu ambasadori izvan Hrvatske, a promotori sporta u Hrvatskoj", zaključio je Jovanović.

Pročitajte više