KLASIČNI SPORT IZUMIRE Što dalje?

Screenshot: YouTube/Podcast Inkubator
 
ESPORT se probio u mainstream medije. I što dalje?
 
Je li profesionalno igranje video igara sport? Klasični sport izumire, a da bi opstao, mora biti digitalan i globalan. Svaki četvrti čovjek na zemlji na neki način danas je gejmer. To su samo neke od teza koje smo čuli u sat i pol dugom podcastu. Urednica Index Sporta ugostila je Luku Marušića. 

Jedna videoigra za nogomet u Americi napravila je više od Pelea i Svjetskog prvenstva 1994. To dakako ne znači da se radi o esportu. Je li profesionalno igranje video igara sport i tko su lica koja igrajući video igre dižu transfere od pola milijuna eura i pune glomazne dvorane, poput Nike Kovača i Luke PerKza?

Postoje milijuni ljudi koji uopće ne igraju igru koju gledaju, već samo prate turnire preko platformi koje esportu daju multimilijunski prostor. Luka Marušić, koji esport prati od igranja do urednika Index Esporta, sat i pol vremena tumačio je esport Dei Redžić, nakon što su zajedno odlučili dati prostor esportu u velikom mediju.

Otkrivamo kako je esport u kratkom vremenu prošao dalek put - od učionica i podruma do masovne popularnosti, razbijamo stereotipe u gejmerima kao čudacima iz podruma, iako su baš tako nastajale najkonkurentnije hrvatske video igre na svjetskoj sceni. Zašto nogometni klubovi žele FIFA igrače i je li Hrvatska spremno dočekala eksplozivan rast esporta? Kako je moguće da nam za razvoj videoigara nedostaje grafičara, programera i općenito, kadra za prave projekte? 

>>GEJMERI NISU GEEKOVI, NEGO SPORTAŠI NOVE ERE Mjesečno zarađuju preko 200 tisuća kuna!
 
Zašto je esport danas toliko zanimljiv stane u svega nekoliko riječi: "Esport je digitalan, globalan, mlad i raznolik." Zapravo, ono što danas želi biti većina brendova i kompanija. No ipak sadrži "sport" u svom imenu i česte su rasprave je li esport uopće sport, na što Luka odgovara:
 
"Esport ni ne treba biti sport" 
 
Bez obzira na to što esport ne možemo tretirati kao klasičan sport, brojni nogometni klubovi potpisuju profesionalne gejmere kako bi ih predstavljali u esportu.
 
"Nogometni klubovi potpisuju FIFA igrače jer s malim ulaganjima postaju moderniji, digitalni i globalni. Tako će privući mlađu publiku, ali ostati u nogometnom svijetu", objašnjava Luka. 
 
Nedavno se esport počeo ubrzano razvijati u Hrvatskoj. Najavljene su regionalne lige, domaća natjecanja, a na tržište su polako počele ulaziti i tvrtke. Međutim, jesmo li spremno dočekali rast esporta u Hrvatskoj?
 
"Ljudi nema. Esport scena u Hrvatskoj je amaterska, a profesionalci koji se njime bave mogu se nabrojati na prste dvije ruke. Realna potreba za kvalitetnom radnom snagom postoji, ali mladi se ne obrazuju i ne razvijaju u tom smjeru."
 
Može li esport biti popularan kao nogomet? Kako je uopće dospio u mainstream medije i kako to izgleda na globalnoj razini? Pogledajte u nastavku. 

Pročitajte više