Ministre naljutilo što Njemačka nakon 70 godina neće nositi dresove Adidasa

Foto: EPA

PROMJENA proizvođača opreme Adidasa kao partnera njemačke nogometne reprezentacije u korist američkog Nikea izazvala je u petak velike reakcije u Njemačkoj, čak i u redovima vlasti gdje se osuđuje nedostatak domoljublja, piše AFP.

Njemački nogometni savez (DFB) izazvao je pravi potres objavivši u četvrtak partnerstvo s američkim Nikeom za razdoblje od 2027. do 2034. godine, čime je prekinuto više od 70 godina vjernosti bavarskoj tvrtki Adidas. Najava dolazi manje od tri mjeseca prije početka Europskog prvenstva, koje će se od 14. lipnja do 14. srpnja održati u Njemačkoj.

Njemački ministri razočarani promjenom s Adidasa na Nike

"Teško mogu zamisliti njemački dres bez tri pruge njemačkog brenda Adidas", reagirao je ministar gospodarstva i vicekancelar Robert Habeck. "Adidas i crno-crveno-žuta, boje njemačke zastave, za mene su oduvijek bile nerazdvojne, kao dio njemačkog identiteta. Cijenio bih malo više lokalnog patriotizma", dodao je.

Razočaranje je izrazio i ministar zdravstva, socijaldemokrat Karl Lauterbach. Odabir američke tvrtke za opremanje njemačke reprezentacije smatra pogreškom, objavio je na X-u (bivšem Twitteru), žaleći što "trgovina uništava dio domovine i tradicije".

"Njemački nogomet uvijek je bio dio njemačke gospodarske povijesti. Reprezentacija koja je igrala s tri pruge, bilo je jasno kao što je lopta okrugla, a utakmica traje 90 minuta", rekao je Markus Söder, predsjednik vlade Bavarske, regije u južnoj Njemačkoj u kojoj je i sjedište Adidasa.

Spiegel kritizira, Bild odobrava

"Ovo je zbog novca", kritizira utjecajni magazin Der Spiegel dok nepotvrđeni medijski napisi govore o ugovoru vrijednom 100 milijuna eura godišnje. Popularne novine Bild bile su jedne od rijetkih u petak koje su odobrile dogovor, ističući financijske poteškoće DFB-a. "Tradicija ne plaća račune", naveo je Bild.

DFB je već predvidio negativne reakcije. "Razumijemo svaku emociju. Raskid s Adidasom nas ne ostavlja hladnima, no Nike je iznio daleko najbolju ekonomsku ponudu", objavio je DFB na X-u nekoliko sati nakon objave ugovora. Uz ugovor s Nikeom, DFB je najavio i ugovor s platformom TikTok koju je razvila kineska tvrtka ByteDance, a koja će postati "službeni partner za zabavu" muške reprezentacije.

Šef Nikea "počašćen" odabirom DFB-a

Ova objava predstavlja šok za Adidas tjedan dana nakon predstavljanja kolekcije dresova za Euro, uključujući i onaj s prijelazom ružičaste i ljubičaste boje koji je izazvao veliku reakciju u zemlji, ističe dnevnik Süddeutsche Zeitung.

"Nevjerojatno, reprezentacija pripada Adidasu, neshvatljivo je da možemo izabrati američkog velikana umjesto nje", samo se neki od komentara neutješnih i ljutitih obožavatelja na društvenim mrežama. Šef Nikea John Donahoe rekao je u četvrtak da je "duboko počašćen" što je njegova tvrtka odabrana.

Pročitajte više