NAJGLEDANIJA IGRA NA SVIJETU Bez uložene kune možete biti najbolji

Foto: Riot esports/flickr
 
VELIKI igrači uključuju se u borbu za prava prijenosa esport natjecanja. Twitter ih je doveo na svoju platformu, Facebook želi isto, a YouTube je već ugrabio dio kolača. Međutim, Twitch.tv i dalje ostaje referentna točka što se esport prijenosa tiče, s daleko najvećim udjelom na tržištu. No koje se to igre najviše prate?
>>Najjači e-sport turniri odsad i na Twitteru 
>>YouTube novom investicijom potresao e-sport
 
Nekoliko je faktora koji utječu na popularnost nekog esporta. Bitan je broj igrača koje igra okuplja, je li igra besplatna ili se mora kupiti te koliko je igru jednostavno pratiti. Kada upalite StarCraft, stratešku igru, nekome tko inače ne prati esport djelovat će odbojno. Teško je razabrati što se događa, tko pobjeđuje i koji sve faktori na to utječu. Kada pak nekome pokažete Counter-Strike, pucačinu iz prvog lica, stvar je poprilično jasna. Igraju jedni protiv drugih, cilj je ubiti protivničku ekipu ili pak uništiti ono što čuvaju. Danas je prijenos i približavanje igre u fokusu svih razvojnih studija koji žele da njihova igra ima natjecateljsku komponentu. No neke igre nisu tako jednostavne, ali i dalje dominiraju svijetom esporta. 
 
Gledanost nekog esport naslova određuje kriteriji ukupnog vremena gledanja profesionalnih esport natjecanja na Twitch.tv platformi. Podatke objavljuje tvrtka Newzoo, vodeća u segmentu pružanja tržišnih podataka za esport.
 
Najgledaniji esport naslov je League of Legends (LoL), igra razvojnog studija Riot Games. Mnogi danas iz raznih razloga znaju za LoL, ali teško je pojmiti o kakvom se fenomenu radi. Igra je potpuno besplatna, a bez uložene kune možete biti najbolji na svijetu. Podatak da LoL ima 100 milijuna aktivnih igrača mjesečno je nevjerojatan. Kako se radi o timskoj igri u kojoj igrači biraju između velikog broja heroja, nije ju toliko jednostavno ni pratiti. Ipak, to je danas najgledanija esport igra na svijetu. Samo prošli mjesec, profesionalna natjecanja u League of Legendsu korisnici su gledali 31 milijun sati. Ovakav podatak trebao bi pojasniti zašto svi žele biti dio te esport priče.
 
Nakon vrlo dominantnog LoL-a, dolaze dvije igre koje bude nostalgiju, Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) i Dota 2 osmišljene u studiju Valve. Obje igre nastale su kao modovi nekih drugih igara i uopće nisu bile zamišljene kao samostalni naslovi. Tako je Counter-Strike modifikacija igre Half-Life, a DotA je pak modifikacija igre WarCraft III. CS:GO je ujedno i najpopularnija FPS igra u esportu, dok Dota 2 dijeli žanr s LoL-om. Prošlog mjeseca fanovi su svaku od ovih igara gledali nešto više od 12 milijuna sati. Odnosno, CS:GO i Dota 2 kombinirano praćeni su manje od LoL-a. 
 
Nakon velike trojke slijede četiri igre studija Blizzard. Po popularnosti, Hearthstone, Heroes of the Storm, Overwatch i StarCraft II. Međutim, uvelike zaostaju za vodećom trojkom. Tu valja izdvojiti Hearthstone koji je prošlog mjeseca praćen skoro 5 milijuna sati, dok ostale tri igre kotiraju s oko 1,5 milijuna sati gledanja. Hearthstone je ujedno i jedina kartaška igra među najgledanijim esportovima. Također je jedini od najgledanijih esportova koji se može igrati na pametnim telefonima i tabletima.  Ovo je deset najgledanijih esportova na svijetu.
 
*TOTAL HOURS - ukupno vrijeme gledanja igre
*ESPORTS HOURS - vrijeme gledanja profesionalnih esport natjecanja

Esport i dalje nije praćen kao velika natjecanja najpopularnijih sportova, ali potencijal je ogroman. Sva predviđanja idu u smjeru nevjerojatnog rasta pa bi tako esport do 2020. godine moglo pratiti čak 600 milijuna ljudi. Kako tehnologija postaje sve dostupnija, a mlađe generacije odrastaju uz videoigre, svijetla budućnost esporta je sigurna. 

Pročitajte više