Legendarni bolid Ayrtona Senne može biti vaš za milijun funti

Foto: Getty Images/Guliver Image

BIO JE to bolid u kojem se, po mnogima najbolji vozač Formule 1 svih vremena, predstavio svjetskoj javnosti. U ovom Toleman Hartu je Ayrton Senna u Monte-Carlu 1984. godine odvozio jednu od najboljih utrka u povijesti ovog sporta, a bijelo-plavi bolid će 11. svibnja biti prodan na aukciji kuće Bonhams, a očekuje se da će dostići cijenu od oko milijun funti.

>>> Biti drugi - to znači biti prvi među gubitnicima

Bila je to prva sezona 24-godišnjeg Senne koji do te legendarne utrke nije završio one u Brazilu i Francuskoj, u JAR-u i Belgiji je bio šesti, a u San Marinu se nije kvalificirao. No, upravo na kultnoj utrci u Monte-Carlu mladi Brazilac pokazat će svu raskoš svog talenta koji će mu uskoro osigurati nadimak "Kišni čovjek".

Po strašnom pljusku u Monte-Carlu zbog kojeg je start utrke odgođen za 45 minuta, Ayrton Senna je utrku započeo na 13. mjestu u generalno nekonkurentnom Toleman Hartu. No, to su uvijek bili uvjeti koji su Senni najbolje odgovarali i što je kiša pojačavala to je Senna bio brži.

Fascinantni Senna vozio je krugove u prosjeku tri sekunde brže od vodećeg Alaina Prosta da bi ga pred kraj 32. kruga prestigao nakon što je Francuz signalizirao rukom da se utrka treba prekinuti. U tom trenutku utrka je i prekinuta, iako se trebalo voziti 76 krugova. Senna je podigao stisnutu šaku u zrak slaveći pobjedu, no kasnije je saznao da mu je ona ipak oduzeta.

Prema pravilima, u slučaju prekida utrke gledao se plasman nakon posljednjeg završenog kruga. Budući da je utrka prekinuta prije kraja 32. kruga, u kojem je Senna izbio na vodeću poziciju, za konačni rezultat uzet je poredak na kraju 31. kruga, dok je Prost i dalje vodio.

"Mislim da smo imali prilike vidjeti nevjerojatan talent u liku mladog Ayrtona Senne koji ima svijetlu budućnost u ovom sportu", rekao je u izravnom prijenosu legendarni James Hunt.

Upravo ova utrka bila je početak velikog rivalstva Senne i Prosta koje će kulminirati 1988. i 1989. kad su se kao momčadski kolege u McLarenu žestoko borili za naslov. Senna je na kraju te sezone, u kojoj je briljirao u Monacu, iz skromnog Tolemana otišao u Lotus prije nego što je prešao u McLaren u kojem je osvojio tri naslova svjetskog prvaka. Na utrci u Monte-Carlu slavio je šest puta u karijeri.

Ayrton Senna poginuo je 1. svibnja 1994. godine u Imoli. U sedmom krugu izletio je sa staze u zavoju Tamburello i s 233 kilometra na sat se zabio u betonski zid. Na današnji dan proslavio bi 58. rođendan.

Pročitajte više