Zanimljivosti sa Europskog prvenstva

ZANIMLJIVOSTI sa Europskog nogometnog prvenstva.

ROTEIRO

Unatoč kritikama nekih nogometaša, poglavito vratara, službena lopta Eura 2004 - "Roteiro" polučila je veliki komercijalni uspjeh, puno veći nego bilo koja lopta dosad na Europskim, ali i Svjetskim prvenstvima. Procjenjuje se da će do kraja godine biti prodano čak šest milijuna komada "Roteira", što je više od čekivanoga. Lopta se može kupiti samo u licenciranim prodavaonicama Eura 2004, a jedinstvena cijena je stotinu eura.

MILIJUN

Gotovo je sigurno da će na četvrtfinalnoj utakmici Češka - Danska u Portu Euro 2004 proslaviti i milijuntog gledatelja. Prva 24 susreta natjecanja po skupinama gledalo je ukupno 835.391 gledatelja ili 34.808 po utakmici, a kada se toj brojci pridoda i oko 140.000 ljudi nazočnih na prva tri četvrtfinalna ogleda, dosad je EURO gledalo približno 975.000 ljudi. Kako je kapacitet stadiona Dragao u Portu, a zasigurno će biti pun, oko 52.000 sjedalica, jasno je da će brojka od milijun gledatelja večeras biti premašena.

MANICHE

Portugalski igrač Maniche otkrio je medijima porijeklo svojeg nadimka pod kojim igra na Euru 2004 i skojim je osvojio naslov europskog prvaka sa Portom. Maniche je dobio ime po danskom igraču Michael Mannicheu, koji je početkom 80-tih igrao u lisabonskoj Benfici, a na koga je jako nalikovao, pa su mu prijatelji dali nadimak Maniche. Razlika je samo u jednom slovu "N", a Manicheovo pravo ime je Nuno Ricardo Oliveira Riberio.

HOTELI

Veliki sportski događaji u pravilu znače i značajan prihod hotelskoj industriji, no u Portugalu se primjećuju i neki paradoksi. Iako su na Euro 2004 došli milijuni navijača, hoteli u južnoportugalskom Algarve bilježe veliki pad popunjenosti - od 5 do 20 posto manje noćenja od uobičajene sezone, a slično je u gotovo svim ljetovalištima na jugu. Najviše su profitirali hoteli u i oko Lisabona gdje je porast čak 33 posto, a rekorder je mjesto Alentejo, koje čak nije ni na moru, a u njegovim hotelima i apartmanima bilo 80 posto više gostiju od prosjeka.

RUSHDEN

Engleski navijači, osim vandalskog ponašanja i popijene velike količine piva, na Euro 2004 su donijeli i posve nezabilježeni običaj isticanja transparenata i zastava malih klubova za koje nitko izvan Engleske, osim pasioniranih kladioničaram, nikad nije čuo. Tako najveći transparent na četvrtfinalnoj utakmici u Faru nisu imali ni Nizozemci ni Šveđani, već Englezi i to navijači Rushdena, malog kluba sa sjevera Londona, koji sebe nazivaju Diamonds. Razvili su svoju veliku zastavu i dobili svojih petnaest minuta slave, a da njihova reprezentacija nije čak ni igrala.

Pročitajte više