Zašto Dinamo navijače na euro utakmice opet mami par puta jeftinijim ulaznicama od Hajduka?

Foto: GNK Dinamo, HNK Hajduk / Grafika: Index.hr

NAJVEĆI hrvatski klubovi i ove sezone nastavljaju s potpuno suprotnim strategijama privlačenja navijača na europske utakmice.

Prvak Dinamo za sutrašnji prvi susret 3. pretkola Lige prvaka protiv imenjaka iz Tbilisija, navijače na Maksimir mami bagatelnim cijenama ulaznica, jer mjesto na "elitnoj", zapadnoj tribini, košta 30 kuna. Sjedalica na narodnom istoku dođe tek 20 kuna, dok za ulaz na navijačku sjevernu treba izdvojiti samo 10 kuna, koliko u Zagrebu košta jednosmjerna tramvajska karta ili kava u kafiću.
 
Kao da ovakve superpopularne cijene nisu dovoljan mamac za gledatelje da dođu na Maksimir, iz Dinama još ciljaju i na one kojima se ne može reći ne - djeca do 14 godina svoju ulaznicu za istočnu tribinu i sutrašnju utakmicu protiv mogu uz predočenje zdravstvene iskaznice preuzeti na Ticket pointu ispod zapadne tribine besplatno!
 
S druge strane, Hajduk, koji je u neusporedivo težoj financijskoj situaciji od Dinama, s osjetno lošijom momčadi i koji se natječe u daleko neatraktivnijem europskom natjecanju od najvećeg rivala, ulaznice za uzvrat 3. pretkola Europa Lige protiv ukrajinske Oleksandrije, koji se na Poljudu igra idućeg četvrtka, naplaćuje četiri, pet i osam puta skuplje od Dinama!
 
Konkretno, dok je na Maksimiru zapad 30, na Poljudu je 120 kuna. Istok ćete na Dinamovoj euro-utakmici platiti 20, a na Hajdukovoj 100 kuna. Naveli smo da je sjever Maksimira u pretkolu Lige prvaka na cijeni kave (10 kuna), dok se za vrijednost ulaza na sjever Poljuda možete kvalitetno najesti - 80 kuna.
 
U Dinamu se se barem odmaknuli od lakrdije i devalvacije kluba od prije par godina, kada su se ulaznice za utakmice pretkola LP prodavale ua 1 ili 5 kuna, ali i dalje se čini kao da bi najradije plaćali gledateljima da se pojave na tribinama.
 
Na Poljudu su u problemima kako namiriti potražnju za ulaznicama jer prema posljednjim podacima, Hajduk je na koračić od 40 tisuća članova, točnije ima ih 39 913. S obzirom da je kapacitet Poljuda 33 tisuće gledatelja i da Hajduk ima 5715 pretplatnika s ulaznicama za cijelu sezonu, kojima je u cijenu pretplate uključena i utakmica protiv Ukrajinaca, očito je da Hajduk ima više članova nego što mu je kapacitet stadiona. 
 
Također, od spomenute 33 tisuće raspoloživih mjesta, treba odbiti oko 6 tisuća pretplatnika, mada su pretplatnici u pravilu i članovi, te kavez na južnoj tribini rezerviran za gostujuće navijače, pa na raspolaganju ostaje tek 25 tisuća ulaznica. Na njih pravo prvokupa imaju članovu kluba, a ako nakon njih išta ostane, ulaznice idu u slobodnu prodaju. Dakle, itekako je moguće da već broj članova kluba koji žele doći na utakmicu, bude veći od broja ulaznica na raspolaganju.
 
Kao što vidite, što se tiče Dinama, postoji "opasnost" da vas ukoliko se sutra zateknete u blizini Maksimira, uguraju na stadion, dok u Splitu ulaznice za europska pretkola rijetko kada mogu kupiti i navijači Hajduka koji nisu članovi kluba, a kamoli slučajni namjernici i neutralni ljubitelji nogometa, koji bi samo htjeli uživo pogledati utakmicu na godišnjem odmoru.
 
Naravno, razlog zašto Dinamo navijače mami ovako jefitnijim cijenama godišnjih ulaznica od Hajdukovih te brojnim popustima i akcijama, je što su u zadnjih devet godina Mamićeve vladavine navijači tjerani iz kluba, dok su "obični" gledatelji također okrenuli leđa Obiteljskom Dinamu, nezadovoljni poslovanjem, ustrojstvom kluba, te njegovim imidžem u javnosti.
 
Sada kada su Mamići "otišli" iz Dinama, ali su njihovo nasljeđe i nasljednici itekako prisutni u klubu, na navijačke emocije puca se očekivanim streljivom: akcijama za djecu i isticanjem da momčad s klupe vodi igračka i trenerska legenda Cico Kranjčar.
 
Hajduk, iako u jako teškoj financijskoj situaciji, ne mora se ulagivati navijačima ulaznicama ispod cijene i tako tražiti da se pojave na tribinama, jer na Poljudu navijače tretiraju kao neodvojivi dio kluba. Zato taj klub iako rezultatski, igrački i europski neusporedivo lošiji od Dinama, ima prosjek gledatelja o kojem Mamići mogu samo sanjati i teško da će mu se približiti, usprkos akcijama poput ovih zadnjih godina.
 

Pročitajte više