240 milijuna dolara prometa MasterCardom u prvom kvartalu 2004.

MASTERCARD je u prva tri mjeseca 2004. u Hrvatskoj ostvario promet od 240 milijuna dolara, što je rast od 15,1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U prvom kvartalu 2004. u Hrvatskoj je bilo 310.000 kartica MasterCard, odnosno 23 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Broj transakcija MasterCardom u prvom kvartalu ove godine iznosio je 2,80 milijuna, što je 18,4 posto više nego prije godinu dana.

U usporedbi sa Slovačkom, primjerice, koja je po veličini i broju stanovnika najsličnija, Hrvatska ima i veći broj kartica i ostvaruje znatno veći promet ( Slovačka 90 milijuna dolara). Također u usporedbi s Poljskom, koja ima veći broj kartica od Hrvatske, Hrvatska ostvaruje za 10 milijuna dolara veći promet.

Rezultati istraživanja koje se tradicionalno provodi u zemljama regije (Republika Češka, Mađarska, Hrvatska, Poljska, Rusija, Slovačka, Ukrajina) pokazuju da je u Hrvatskoj velik broj korisnika kartica te i dalje,  prema najnovijem istraživanju provedenom krajem 2003., ima 1,9 kartica po korisniku kartičnih proizvoda. Broj kartica i dodatnih kartica po stanovniku u Hrvatskoj prednjači u odnosu na ostale zemlje u regiji. Također, namjera da se nabavi još jedna kartica najveća je u Hrvatskoj (12 %) a interesantan je i podatak da je u protekla tri mjeseca neku od kartica koristilo 78%  urbane populacije (13% -tno povećanje u odnosu na 2002.g.).
 
Svijest o prednostima kartica kod Hrvata je vrlo visoko izražena. Gotovo 61 % posto ispitanika navodi kao glavnu prednost odsustvo potrebe za nošenjem gotovine. Također kao veliku prednost navode kreditne karakteristike kartica: mogućnost odgode plaćanja i plaćanja na rate te mogućnost dobivanja kredita putem kartice. Najveći broj ispitanika (30%) nije znalo navesti niti jedan nedostatak upotrebe kartica.

Hrvati su također pokazali da sve više razmišljaju o brandu kartica koje uzimaju, a sve manje to čine po inerciji, zato što je to izabrala njihova tvrtka ili zato što su im u banci ponudili određenu vrstu kartice.

Većina ispitanika u svim zemljama regije ne navodi niti jedan problem prilikom korištenja kartica (u Hrvatskoj 59%).Kao  najčešći problem korištenja kartica, ispitanici navode: kvar telefonske linije. Kad se susretnu s problemom u trgovini više od 1/3 ispitanika se uputi u drugu trgovinu koja prima kartice.
 
Korištenje platnih kartica sve je raširenije, pri čemu karticu češće koriste mladi, žene i situiranije osobe.

Na hrvatskom tržištu još ima potencijala za izdavanje kartica, uključujući i dodatne kartice, posebno u području premium proizvoda, affinity & co-branding kartica te poslovnih kartičnih proizvoda.

Pročitajte više