74 posto Hrvata ima mobitel, dok internet posjeduje njih 45 posto

UKUPNO 75 posto Hrvata posjeduje mobitele od čega njih 15 posto koristi dva uređaja dok se internetom služi 37 posto stanovništva, rezultati su zajedničkog istraživanja T-HT-a, T-Mobilea i agencije Plus.

Istraživanje o korisničkim navikama u mobilnoj i fiksnoj telefoniji te internetu sprovedeno je krajem travnja i početkom svibnja ove godine na nacionalnom uzorku od tisući ispitanika u dobnoj skupini od 14 do 75 godina. Osim korisničkih navika ispitivali su se i stavovi te percepcija budućnosti telekomunikacija, izjavile su na današnjoj konferenciji za novinare Alemka Lisinski i Maja Weber, direktorice korporativnih komunikacija T-HT-a i T-Mobilea.

Većina ispitanika smatra kako su internet i mobilni uređaji postali nezamjenjivi u svakodnevnom privatnom i poslovnom životu, a polovina ispitanih drži kako će ovisnost o tim tehnologijama još rasti. S rastom starosne dobi opada korištenje mobilnih uređaja dok su zastupljeniji kod mlađe populacije, a muškarci za 13 posto više koriste mobitele nego žene.

Od dostupnih funkcija na mobilnom uređaju čak 60 posto ispitanika koristi budilicu, kalendar ili rokovnik 45 posto, podsjetnik 35 posto. Prema tipovima korisnika najviše je pretplatnika (44 posto) u dobi između 26 i 39 godina, dok mlađi od 25 godina preferiraju prepaid uslugu (84 posto). Najpopularnije marke mobitela su Nokia, Sony Ericsson i Samsung.

Što se tiče interneta, 45 posto kućanstava ga koristi, a od njih 50 posto ima ADSL priključak. Pritom 37 posto korisnika internet koristi za informiranje o aktualnim događajima (npr. koristeći Index.hr), traženje korisnih informacija, edukaciju i poslovne svrhe. Za komunikaciju 82 posto internetskih korisnika koristi elektronsku poštu, dok ostalih 18 posto koristi druge načine komunikacije preko interneta poput chata ili video poziva.

V.M.

Pročitajte više