Katoličko liječničko društvo: U kurikulumu zdravstvenog odgoja iznose se medicinske neistine

Ilustracija: Arhiva

"HRVATSKO katoličko liječničko društvo prepoznaje potrebu i načelno podupire uvođenje zdravstvenog odgoja, ali se ne slaže zbog medicinske i znanstvene neutemeljenosti te manipulacija sadržanih u predloženom nacionalnom kurikulumu zdravstvenog odgoja", stoji između ostalog u priopćenju ovog društva koje okuplja više od 2700 visokoobrazovanih zdravstvenih djelatnika s nemalim brojem sveučilišnih nastavnika zaposlenih u zdravstvu.

"HKLD smatra da je u izradi i provođenju kurikuluma zdravstvenog odgoja neophodno poštovati neprijeporne stručno-medicinske i znanstvene činjenice o razvitku ljudske osobe kao složenom međudjelovanju genetskog potencijala i okolišnih čimbenika te neophodnosti usporednog fizičkog, mentalnog i emocionalnog razvitka i sazrijevanja. Sa žaljenjem zaključujemo da program zdravstvenog odgoja utemeljen na objavljenom kurikulumu navedeno ne poštuje u potpunosti.

U predloženom kurikulumu se ne poštuje okvir koji je postavljen relevantnim međunarodnim smjernicama u području spolnog odgoja, u kojima se navodi da je potrebno državnu edukaciju o spolnom odgoju staviti u lokalni civilizacijsko-svjetonazorski kontekst te u nju uključiti roditelje i vjerske zajednice.

U modulu koji se bavi spolnim odgojem, spolnost je prikazana samo na tjelesnoj/tehničkoj razini, izvučena izvan cjeline ljudske osobnosti, koju čine jedinstvo tijela, osjećaja, intelekta, razuma, duhovnosti, odgovornosti, ljubavi i savjesti. Ako se već djeci programom daje uvid u različite oblike spolne orijentacije, potrebno je onda i iznijeti znanstvene činjenice o s njima povezanim zdravstvenim ishodima i rizicima.

Dijelovi kurikuluma sadržajno neujednačeni, iznose se medicinske neistine, a neki nastavni sadržaji umjesto na nepristranim stručnim i medicinskim spoznajama utemeljeni su na proizvoljnim pretpostavkama, odnosno ideološkoj podlozi stranoj kršćanskoj antropologiji.

Za očekivati je da će provedba ovako zamišljenog modula 'Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje' dovesti do prerane seksualizacije djece s neizvjesnim ishodima u području reproduktivnog i mentalnog zdravlja te spolnih bolesti, što potvrđuju i iskustva nekih zemalja gdje se program slične vrste provodi već dulji niz godina.

Na temelju svega navedenog, HKLD smatra da je predloženi kurikulum zdravstvenog odgoja stručno-medicinski manjkav, nedorečen i neprimjeren te ga treba revidirati uzimajući u obzir širu stručnu i društvenu demokratsku raspravu, koja je dosadašnjim pristupom nadležnih tijela i resornog ministra potpuno izostala", stoji u priopćenju iz HKLD-a.

Pročitajte više