"Ovo je previše i za 18. stoljeće": Željeznicom spojite Istru i Hrvatsku!

BOŽO BENČIĆ iz Medulina se obratio potpredsjedniku Vlade Branku Grčiću i ministru prometa Siniši Hajdašu Dončiću s inicijativom da se Istra napokon željeznicom poveže sa ostatkom Hrvatske.

"Obraćam Vam se s molbom da razmotrite mogućnosti sa Vašim stručnim službama, kroz IPA programe, ili druge načine, povezivanja Istre željeznicom s ostatkom Hrvatske. Slažem se, gorko zvuči prethodna rečenica, ali mi smo u Istri, vjerujte, kada je u pitanju prijevoz željeznicom iz Pule prema Zagrebu, našem glavnom gradu, hendikepirani", poručio je Benčić, piše iPress.

"Ovo je previše i za 18. stoljeće"

U svom vapaju Benčić objašnjava da je Ministarstvo zdravlja odredilo da se liječenje u centrima izvan mjesta boravka bolesnicima priznaje najjeftiniji prijevoz, odnosno vlak. "Vlak koji ne postoji na relaciji Pula - Zagreb, odnosno postoji prijevoz vlakom do Lupoglava, nakon višesatnog čekanja, presjedanje u autobus, vožnja do Rijeke i nakon višesatnog čekanja vlakom iz Rijeke u Zagreb. Zamislite si bar, jer ne dao Vam Bog to probati, kako je teškom bolesniku, 100-postotnom invalidu, tako putovati", poručuje Benčić ministrima.

Dodaje da tu problemi pacijenata ne prestaju, jer vlak iz Pule kreće u 4:50 sati, a u Zagrebu je tek u 12 sati, dok je povratni vlak već u 13 sati. "Dakle, jasno je da se u tom prekratkom vremenu ne može obaviti nikakva pretraga ili pregled. Živimo u 21. stoljeću, no ovo je previše i za 18. stoljeće", kaže Benčić te dodaje kako iz svega toga stoji da je istinit njegov zaključak da Istra, barem kada je u pitanju željeznički promet, nije dio Hrvatske.

O takvom potezu razmišljala jedino austrougarska vlast


"Do svog glavnog grada Zagreba ne mogu doći vlakom, u Europu vlakom ne mogu putem svojih željeznica, već moram koristiti slovenske željeznice", piše Benčić te poručuje vlasti da poveže Istru sa Zagrebom i Europom, jer ne završava "hrvatski regionalni razvoj s Rijekom i njenim povezivanjem s Budimpeštom".

"Dobro bi bilo 'povući' taj spoj niže do Pule i time povezati Pulu i Istru sa Zagrebom, Budimpeštom i Europom. Za taj potez nikad nije marila ni jedna naša vlast, pa ni lokalna (IDS). U tom pravcu bili su pokušaji davnih godina, u vrijeme Austrougarske, ali nije potrajalo do realizacije projekta", piše Benčić u svojoj inicijativi te dodaje da probijanjem željezničkog tunela kroz Učku ostvare dugogodišnji neostvareni san - spajanje Istre s maticom zemljom i Europom.

"Uz dobro sačinjenu studiju i projekt, duboko sam uvjeren da će to Europa prepoznati i iz svojih fondova izdvojiti sredstva, a taj će željeznički pravac biti od ogromne koristi Istri, Hrvatskoj i Europi", zaključuje Benčić.

Pročitajte više