Pavićev EPH grca u dugovima, a kupuje najviše reklama na HRT-u!

Foto: Arhiva

REDOVITI konzumenti HTV-ovog programa zadnjih su mjeseci sasvim sigurno uočili nezanemariv broj reklama za izdanja Europapress holdinga (EPH). Iako se najveći hrvatski novinski izdavač nalazi u financijskim dubiozama koje se procjenjuju na 600-tinjak milijuna kuna, Ninoslav Pavić ipak je pronašao dovoljno sredstava za zakup nimalo jeftinih marketinških minuta na HTV-u, uglavnom u tzv. "prime timeu".

Pitanje se nameće samo od sebe: odakle dolazi novac za reklamiranje? Na HRT-u smo pokušali doznati koliko je marketinškog prostora EPH zakupio u prvih pet mjeseci ove godine i jesu li sve reklame uredno plaćene.

"Što se tiče ugovora s Europapress Holdingom, ugovori s konkretnim oglašivačima dio su poslovnog odnosa između HRT-a i tih tvrtki, stoga nije u skladu s dobrom poslovnom politikom njihovo otkrivanje trećim stranama", odgovorili su nam iz HRT-ova Ureda za odnose s javnošću, te nas uputili na njihov javno dostupni cjenik oglašavanja.

U siječnju i veljači kupili 727 reklama

Prema dokumentaciji koju je Index dobio na uvid, EPH je samo u siječnju i veljači ove godine na HRT-u zakupio 727 reklama, u trajanju od 4 sata, 4 minute i 26 sekundi. Drastičan je to porast s obzirom na isto razdoblje 2012. godine, kada je EPH na HRT-u imao ukupno 6 reklama u trajanju od 1 minute i 30 sekundi.

U istom razdoblju samo je sveprisutna Hrvatska lutrija na HRT-u imala više reklama (853), ali u manjem ukupnom trajanju (3 sata, 54 minute i 9 sekundi). Nešto manje reklama nego EPH imao je Nestle (710 reklama u ukupnom trajanju od 3 sata 33 minute i 31 sekundu), dok je primjerice Paviću konkurentska Styria imala 197 reklama u ukupnom trajanju od jednog sata, 8 minuta i 58 sekundi. Ilustracije radi, Konzum je imao 163 reklame u trajanju od 54 minute i 16 sekundi.


Najniža cijena oglašavanja na prvom programu HTV-a je 60 kuna po sekundi. Ukoliko bi obračunavali vrijednost EPH-ovih reklama po takvoj tarifi, dolazimo do brojke 879.960 kuna. Cijena oglašavanja u "prime timeu" prvog programa znatno je veća i iznosi 350 kuna po sekundi. Po toj tarifi, ispada da bi EPH u prva dva mjeseca za ovu količinu reklama na HRT-u morao izdvojiti 5.133.100 kuna.

HRT nudi razne popuste

Koliko su točno koštale EPH-ove reklame na HRT-u, međutim, nije moguće izračunati, s obzirom da je HRT-ov cjenik vrlo kompleksan. Cijena oglašavanja na prvom programu kreće se između 60 i 350 kuna po sekundi, a na drugom programu između 20 i 190 kuna po sekundi. No, cijena oglašavanja varira zbog raznih programskih koeficijenata. Također, u nekim su mjesecima reklame na HRT-u skuplje, a u drugim (primjerice siječnju, srpnju i kolovozu) jeftinije.

Također, oglašivači od javnog interesa mogu dobiti i do 25 posto popusta, a onda su tu i količinski popusti koje HRT omogućuje svim oglašivačima. Na reklamne kampanje u vrijednosti do 2,5 milijuna kuna tako se odobrava između dva i 15 posto popusta, dok se popusti za kampanje skuplje od 2,5 milijuna kuna ugovaraju posebno. Postoji i tzv. "popust lojalnosti" od 10 ili 20 posto, kao i određeni agencijski popusti.

Dužni 600 milijuna kuna

Objektivni su to razlozi zbog kojih isključivo temeljem HRT-ovog cjenika nije moguće utvrditi cifru koju bi EPH morao izdvojiti za reklame koje su zakupljivali u programu javne kuće. No, sasvim je jasno da se radi o pozamašnom iznosu. Koji je u proračunu firme nekako pronađen unatoč nezavidnoj situaciji u kojoj se EPH nalazi: plaće zaposlenicima kasne, vjerovnici kucaju na vrata, a dio Pavićevog konzorcija krajem svibnja objavio je pokretanje predstečajne nagodbe.

Upravo je predstečajna nagodba rezultirala deblokadom računa Pavićevih firmi od strane Fine. Blokadu su navodno tražile banke koje su kreditirale EPH. U fokusu je kredit Zagrebačke banke od 16 milijuna eura, čiju mjesečnu ratu, koja navodno iznosi oko dva milijuna kuna, EPH ne može plaćati. Ukupni dugovi Pavićevog medijskog imperija iznose oko 600 milijuna kuna.

Pročitajte više