Raste oglašavanje na internetu: U 2013. porast od 19 posto, na 107 milijuna kuna

Ilustracija: Arhiva 

HRVATSKO udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) objavilo je podatke o investicijama u zakup medijskog prostora za 2013.

Iako se pad ulaganja u i dalje nastavlja, u 2013. taj trend je ublažen te je ukupan utrošeni volumen na zakup oglasnog prostora u medijima u 2013. godini manji za 7% u odnosu na 2012. godinu. Zamjetan je i porast oglašavanja na internetu.
 
Najveći dio budžeta ide na televizijsko oglašavanje
 
Najveći dio medijskog budžeta od 685 milijuna kuna, odnosno 50% je uložen u zakup medijskog prostora na televizijama, sa neznatnim padom u odnosu na 2012. Manji pad je zabilježen i u vanjskom oglašavanju gdje je volumen manji za 5 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu.
 
Najveći pad dogodio se u radijskom oglašavanju te iznosi 23%, dok je u tisku zabilježen pad od 14%.
 
Dio budžeta za zakup medija je iz tiska prebačen u internet oglašavanje, što je povezano s promjenama u konzumaciji tih medija, navode iz HURA-e.
 
Oglašivači bježe na internet
 
U 2013. i dalje je nastavljen rast ulaganja u oglašavanje na internetu koje je zabilježilo rast od čak 19% u odnosu na 2012. Od utrošenih 107 milijuna kuna najveći dio investicija uložen je u display oglase, search i social medije.
 
U 2013. najveći rast ulaganja u zakup medijskog prostora ostvaren je sektoru trgovine, dok je značajan pad zabilježen kod robe široke potrošnje, hrane i automobilske industrije.
 

Pročitajte više