Foto: Hina
"Prodaja najvećeg trgovca je velika prilka za slovenske dobaviljače", kaže član uprave Mercatora Igor Maroša.
Maroša tvrdi da se na Konzumovim policama u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini prodaje više slovenskih proizvoda nego prije godinu dana.
"U prvom kvartalu, u trgovinama Agrokora, broj slovenskih proizvoda porastao je za više od 300 u odnosu na prošlu godinu", rekao je Maroša.
Da bi to provjerili, ekipa TV Slovenije je sa skrivenom kamerom otišla u najveći nekadašnji Mercator centar u Banja Luci koji je od prošle godine u sastavu Konzuma. Na policama su našli samo nekoliko slovenskih proizvoda, no i njih proizvode poduzeća u stranom vlasništvu.
Među mnogim kavama samo je jedna slovenska - Barcaffe, sve ostale su hrvatske.
Što se tiče mesnih proizvoda, trgovac je reporterima potvrdio da imaju Krasove proizvode, ali na policama prevladava meso Agrokorovog PIK-a.
"Prodaje Mercatora i Žita su štetne za državu"
Problem nakon prodaje, osim dobavljača očekivao je i slovenski ministar gospodarstva Zdravko Počivalšek. Prema njegovim riječima, prodaja Mercatora i Žita su štetne za državu.
"Obje prodaje su problematične. Obje tvrtke imaju svoj proizvodni i dobavljački lanac, zato ćemo imati mnogo problema sa spašavanjem naše vlastite proizvodnje", rekao je on.
Uprava Mercatora tvrdi da se za 20 najvećih slovenskih dobavljača ništa nije promijenilo i da zadržavaju isti volumen prodaje. Dobavljača je više od 30.000. Velika većina, dakle, ima zapravo manje narudžbi, zaključuje RTV Slovenije.