Veliko čišćenje u HAC-u: Bivši šefovi dobili otkaz zbog "fantomskog zaposlenika"



UPRAVA Hrvatskih autocesta predložila je, a Radničko vijeće potvrdilo, otkaze Ivici Mlinareviću, Stjepanu Klariću, Svemiru Vrsaljku i Mati Šarčeviću.

Mlinarević, bivši član Uprave, Klarić, bivši direktor Sektora za održavanje, i Vrsaljko, bivši savjetnik Uprave za sigurnost, dobili su otkaze jer ih terete da su omogućili fiktivno zapošljavanje Josipa Pocrnića.

Redovni otkaz, ali bez otpremnine

Suglasnost Radničkog vijeća za otkaz u ovom slučaju zapravo nije ni nužna, ali željela se ispoštovati propisana procedura. Nije, uostalom, bilo nikakve dvojbe da će Radničko vijeće stati iza Uprave HAC-a.

Svoj četvorici uručen je redovni otkaz. Na izvanredni otkaz se nije moglo ići jer je procedura pokrenuta prekasno; najprije se, naime, išlo na pokretanje kaznene prijave. No, neke suštinske razlike nema, s obzirom da im otpremnina neće biti isplaćena.

"Ovdje je bilo prostora i za izvanredni otkaz, jer se kod Mlinarevića, Klarića i Vrsaljka radi o kaznenim djelima fiktivnog zapošljavanja, falsificiranja dokumenata, ali i ometanja istrage. Šarčević je dobio otkaz zbog nedolaženja na posao, iako je on otkaz trebao dobiti odavno, zbog drugih razloga. Deseci ljudi su dolazili davati pritužbe na njega, da je uzimao novac za zapošljavanje", kaže Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.


Dobivao plaću, koristio službeni automobil, a nije dolazio na posao

O famoznom "fantomskom zaposleniku" HAC-a Index je pisao u više navrata. Godinama je Pocrnić, u vrijeme bivše garniture HAC-ovih šefova koja je imala podršku vlade Ive Sanadera, glasio za nedodirljivog. Iako na posao nije dolazio, plaću je redovito dobivao.

Početkom 2010. godine Pocrnić je podnio ostavku, ali afera tu nije završila. HAC-ova unutarnja kontrola je, naime, utvrdila da je Pocrnić 2006. zaposlen kao vozač u Tehničkoj jedinici održavanja Brinje, iako se na tom radnom mjestu nikad nije pojavio.

Iz Uprave HAC-a su svojevremeno, na izvanrednoj pressici sazvanoj upravo zbog pisanja Indexa, objašnjavali kako Pocrnić radi na terenu, kao Vrsaljkov pomoćnik. Iako takvo radno mjesto zapravo nikad nije ni postojalo.

Osim što je redovito dobivao plaću, Pocrnić je koristio i HAC-ova službena vozila za svoje privatne potrebe, a ubirao je i naknadu za prijevoz. Nova Uprava HAC-a napokon je odlučila "presjeći" ovu aferu, pa je odgovornim ljudima uručila otkaze, a protiv njih je podnesena i kaznena prijava.

Zapošljavanje preko "plavih kuverti"

Imena Klarića i Mlinarevića povezuju se s cijelim nizom afera o kojima se pisalo u hrvatskim medijima. Prvenstveno ih se povezivalo s "plavim kuvertama", odnosno uzimanjem mita za zapošljavanje radnika u HAC-u. Klarićevo i Mlinarevićevo ime vezivalo se i uz famoznu "aferu stupići", gdje je HAC oštećen za više od četiri milijuna kuna.

U aferama vezanim za podmićivanje često se spominjao i Šarčević, kojeg su mnogi u HAC-u znali kao "posrednika za mito". Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, tako je Šarčevića svojevremeno prijavio da je u Mlinarevićevo ime uzeo 120.000 kuna mita od poduzetnika iz Slavonskog Broda, i to kako bi mu pomogao naplatiti dug od Osijek Koteksa za poslova obavljene na izgradnji autoceste.

Pročitajte više