Zagreb ima sve više biciklista, ali za njihovu sigurnost nikoga nije briga

Foto: Sindikat biciklista

GRAD ZAGREB nije briga za sigurnost biciklista, a ni pješaka. Zaključak je to koji proizlazi iz polugodišnjeg izvještaja kojeg je na svojim internetskim stranicama objavila udruga Sindikat biciklista, a u kojem su izvijestili u svojim pokušajima komunikacije i suradnje s gradskim uredom za promet.

"Naš izvještaj jasno pokazuje kako gradski ured za promet nastavlja s ignoriranjem potreba građana koji za kretanje koriste bicikl", kaže Davorin Belamarić iz Sindikata biciklista.

Sindikat biciklista pokušao je odgovorne u Gradu Zagrebu educirati primjerima dobre prakse iz drugih europskih gradova, kao i prijedlozima za poboljšanje prometne infrastrukture.

No, svim naporima Sindikata biciklista usprkos, u Zagrebu se i dalje gradi zastarjela biciklistička infrastruktura koja pokazuje nedovoljnu brigu za sigurnost pješaka i biciklista. Iako je još na proljeće dogovoreno da će resorni gradski ured za promet surađivati sa Sindikatom biciklista na poboljšanju biciklističke infrastrukture, na zagrebačkim se ulicama bicikl i dalje ne tretira kao ravnopravno prijevozno sredstvo.



Sve je ostalo na lažnim obećanjima

Prvi zajednički potez, prema dogovoru Grada Zagreba i Sindikata biciklista, trebalo je biti rješavanje prioritetnih sitnih intervencija na biciklističkim stazama, poput uklanjanja zapreka koje se nalaze na njima ili obnavljanja izblijedjele signalizacije. Nakon toga trebalo se prionuti na zajedničko planiranje budućeg razvoja biciklističke mreže u gradu. No, pokazalo se da obećanja Grada Zagreba bila sasvim isprazna.

"Popis s nekoliko desetaka takvih malih i lako rješivih zahvata smo poslali još u travnju, no od gradskog ureda za promet unatoč ponovljenim upitima nismo dobili nikakav odgovor niti je izveden neki od predloženih lakih popravaka. U međuvremenu su nastavili iscrtavati besmislene fragmente staza na nogostupima gdje će se nastaviti sukobi biciklista s pješacima, kao i vozačima automobila na loše označenim prijelazima biciklističkih staza preko kolnika. Unatoč lijepim riječima u sklopu tjedna mobilnosti i raznim prigodama za naslikavanje, jasno je da sigurni uvjeti za bicikliranje kroz Zagreb ne spadaju u interese gradskog prometnog ureda. Biciklisti u Zagrebu očito se ne trebaju nadati poboljšanju sigurnosti i kvalitete biciklističke infrastrukture, izgradnji davno obećanih magistrala ili odvajanju biciklista od pješačkog prometa. Ne znamo radi li se o inertnosti pojedinaca u gradskom uredu za promet, ili namjernom zanemarivanju sve većeg broja građana koji koriste bicikl. Grad ne poštuje čak niti vlastito pravilo da se prilikom rekonstrukcije cesta grade nove staze", upozorava Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista.

"Nažalost, čini se da je sva priča o suradnji i partnerskom odnosu s biciklističkim udrugama zaista bila tek prvoaprilska šala. Na većinu prijedloga, dopisa i e-mailova nisu odgovorili, a na više desetaka telefonskih poziva gradskim službenicima iz Sektora za ceste i Sektora za komunalne poslove se nitko nikad nije javio niti uzvratio poziv.", dodaje Belamarić.

Postoji li u Zagrebu barem jedna normalna biciklistička staza?

U međuvremenu, volonteri Sindikata biciklista nastavljaju s detaljnim snimanjem zagrebačkih biciklističkih staza i evidentiranjem problema, prekida i prepreka na njima.

"Zasad nažalost i dalje vrijedi tvrdnja da je svaka nova biciklistička staza u Zagrebu istovremeno i potencijalna policijska zamka za bicikliste. Ako netko zna za barem jednu biciklističku stazu u Zagrebu koja ima smisleno uređen početak i kraj, uredno označene prijelaze preko sporednih cesta i mogućnost kontinuirane vožnje bez prekida, neka nam javi. Ovaj poziv odnosi se i na gradonačelnika i na stručnjake iz gradskog ureda za promet", poručuju iz Sindikata biciklista.
 

Pročitajte više