AFERA MARINA ŠEGON

Bivši ministar gospodarstva upozorava na nezakonitosti oko Šegonove marine

Foto: Patrik Macek/PIXSELL, Index

"PRIJEDLOG Odluke o davanju suglasnosti na Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Županijske lučke uprave Vela Luka za luke županijskog i lokalnog značaja dolazio je tri puta na koordinaciju za gospodarstvo u Vladi RH koju sam kao ministar gospodarstva vodio tijekom 2016. godine. Sva tri puta sam navedeni prijedlog Odluke skinuo s dnevnog reda užeg kabineta vlade jer nisu bili ostvareni svi zakonski uvjeti za donošenje odluke što sam prenio predlagatelju ministru Olegu Butkoviću", ističe bivši ministar gospodarstva iz vlade Tihomira Oreškovića, a danas saborski zastupnik MOST-a Tomislav Panenić, koji je ovih dana dao punu podršku mještanima Vela Luke koji su se odlučili boriti protiv izgradnje marine. Panenić je za Index otkrio do sada nepoznate detalje oko dobivanja dozvole za marinu u Veloj Luci.

No, krenimo redom.

>> Pobuna stanovnika Vele Luke: "Hitno zaustavite radove na marini Branka Šegona"

Podsjetimo, u rujnu prošle godine Ivo Šegon, sin Branka Šegona, bivšeg pomoćnika ministra financija Slavka Linića, potpisao je unosan ugovor s dubrovačko-neretvanskim županom Nikolom Dobroslavićem o koncesiji na gospodarsko korištenje Luke nautičkog turizma, marine u Veloj Luci. Potpisivanjem ovog ugovora krenula je realizacija projekta uređenja i izgradnje marine u Veloj Luci kapaciteta do 200 vezova, a vrijednost projekta je 47 milijuna kuna. Tvrtka Ovalis Nova najnovija je u obitelji Šegon, a osnovana je u travnju prošle godine, točnije 21. travnja, za samo 20 tisuća kuna. Osnivačica tvrtke je Ivna Šegon, supruga Branka Šegona i bivša članica Uprave Financijske agencije (FINA).

Tvrtka koja je dobila ovaj vrijedan posao osnovana je dva tjedna nakon što je Županija raspisala natječaj. Taj natječaj za koncesiju za izgradnju marine u Veloj Luci objavljen je 5. travnja, tvrtka je osnovana 21. travnja, a već je 8. svibnja dobila ovaj unosan posao!

Mještani Vele Luke ne slažu se s projektom marine, koja se nalazi u središtu mjesta, gotovo ispred Šegonova hotela Korkyra u Veloj Luci, a marinu nazivaju parkiralištem na moru. Smatraju da marina nije u skladu s konceptom održivog razvoja te da će navedeni projekt umanjiti vrijednost prirodnih i kulturnih resursa Vele Luke. Pokrenuli su peticiju u kojoj stoji da je elaborat za marinu bio manjkav kao i da im nikada nije prikazano kako će zapravo marina izgledati. Naglašavaju da bi marina mogla narušiti vizuru ovog mjesta i pridonijeti onečišćenju ove uvale.

Zastupnik Panenić, prisjećajući se tog vremena kada je bio član vlade, kaže da je prijedlog o davanju suglasnosti za marinu dolazio tri puta na vladu te da je svaki put bio manjkav jer je nedostajala dokumentacija. Bivši je ministar kao član užeg kabineta uporno odbijao da taj prijedlog dođe na glasanje u vladu.

"Nisu bile predočene sve činjenice"

"Razgovarao sam i sa županom Dobroslavićem da se provedu sve potrebne radnje kako bi vlada mogla imati zakonski utemeljen prijedlog jer se radilo o problemu obuhvata područja luke posebne namjene. Iz priloženih dokumenata i razgovora postojala je opravdana sumnja da se pokušava mimo zakonskih procedura pogodovati ostvarenju ovog projekta nejasnim definiranjem područja luke", kaže Panenić. Kako je istaknuo, treći put kada je prijedlog odluke došao na vladu, zamolio je kolege ministre da to jednostavno ostave za sljedeću vladu.

"Rekao sam da ja na to ne mogu dati suglasnost i upozorio ministra Butkovića", rekao je Panenić dodajući na kraju kako podržava inicijativu Velolučana.

"Upućujem sve na preispitivanje postupka donošenja odluke o suglasnosti na sjednici vlade u veljači 2017. godine gdje ministrima nisu predočene sve činjenice potrebne za zakonito donošenje odluke", kaže saborski zastupnik Tomislav Panenić.

Izvlačenje na tragediju

Index je tjedan dana čekao odgovore na upite koje smo odaslali načelnici tog mjesta SDP-ovki Katarini Gugić. Načelnici je trebalo tjedan dana da nam neodređeno odgovori o peticiji građana Vele Luke oko izgradnje marine u Veloj Luci, a tjedan prije se ispričavala velikom tragedijom u mjestu.

"Kako ste sigurno već čuli, danas i sutra je Dan žalosti u Veloj Luci zbog tragičnog stradavanja dvojice mladih mještana od prije 2 dana", glasila je poruka u petak uz dodatak kako ćemo odgovore na pitanja dobiti u ponedjeljak. Naime, u srijedu 14. studenog dogodila se tragična prometna nesreća u kojoj su život izgubila dva mlada života.

Pitanja o Šegonovoj marini i marini postavili smo u ponedjeljak, tragedija se dogodila u srijedu, a načelnica se u petak ispričavala zbog žalosti. Zanimao nas je komentar peticije za zabranu radova na marini u Veloj Luci, a koja naglašava manjkavosti elaborata te na činjenicu da nitko nije znao budući izgled marine. Pitali smo načelnicu smatra li da bi marina mogla narušiti vizuru ovog mjesta i pridonijeti onečišćenju ove uvale. Danas smo dobili - traktat.

Podrška projektu

"Ozbiljno shvaćam svaki glas zabrinutosti i peticiju doživljavam kao demokraciju u punom smislu te riječi. No demokracija bi trebala biti i ozbiljnost i poštovanje nekih rokova, pravnih radnji i procedura. Iz uvida u cijelu dokumentaciju vezanu uz Izmjene i dopune Prostornog plana, mogu zaključiti da su ispoštovani svi pravni koraci i procedure. Tada nisam bila politički aktivna , ali ne mogu i ne bi pristajalo da se krijem iza te činjenice i perem ruke od projekta. Demokracija valjda znači i neki kontinuitet funkcije, poštovanje legaliteta i preuzimanje odgovornosti. Moj stav, kao načelnice ovog mjesta, podrška je projektu koji je, ponavljam, potreban Veloj Luci. Ja bi mogla ovdje sad pričati da mi se u tom projektu ne sviđa ovo ili ono, da bi ja osobno htjela nešto drukčije. Međutim, kao načelnica i građanka moram poštovati pravomoćne odluke i rješenja koje obvezuju i mene i ovu lokalnu zajednicu. Sve drugo značilo bi kaos. Nitko od nas ne može točno znati i predvidjeti koje će se sve promjene dogoditi po izgradnji luke nautičkog turizma, no neku vjeru moramo pokloniti elaboratu zaštite okoliša koji je jedini iskaz stručnjaka, a koji tvrdi da će utjecaj gradnje biti značajan tek za radova, a poslije će se obnoviti biocenoza. Elaborat navodi i mjere zaštite okoliša koje je potrebno poduzeti tijekom pripreme i gradnje zahvata, tijekom korištenja zahvata i u slučaju akcidentnih situacija. Dakako, da svaka intervencija u prostoru izaziva određenu posljedicu, promjenu vizure. Svaka lokacija je kriva i na svakoj lokaciji netko će pronaći razloge zašto tamo ne. Negdje se marina mora smjestiti. Pitanja uređenja javnog prostora traže kompromis, i jasno je da neće svi biti zadovoljni s rješenjima. Vela Luka je dakako i pogled na Ošjak, ali Vela Luka bi trebala značiti i život za sve one koji žele ovdje raditi i živjeti", kaže načelnica u svom odgovoru u pismenom obliku dodajući da shvaća "svaki glas zabrinutosti" te da njena Općina prati i pratit će svaki korak u izgradnji i prva će reagirati ako dođe do nepredviđenih narušavanja i odstupanja od projekta. Pitali smo načelnicu i zašto radovi na marini nisu počeli, kako je bilo najavljeno, odmah nakon 15. rujna, no opet smo dobili neodređen odgovor.

"Prema najnovijim saznanjima radovi na marini trebali bi započeti krajem studenog 2018. godine", kaže načelnica na kraju.

Pročitajte više