Brand "Hrvatska" treći na ljestvici ispred Mađarske i Slovenije

PROMATRAJUĆI kako brandovi poput Nikea, Sonyja i IBM-a postaju sve popularniji zahvaljujući upravo najrazličitijim ljestvicama najmoćnijih brendova, agencija Futurebrands došla je na ideju mjerenja snage brenda određene zemlje.

Brendirane zemlje tako bi lakše mogle promovirati svoju ekonomsku vrijednost, proizvode i privući više turista. Osim toga, ističu u Futurebrandsu, zemlje se mogu promovirati i uz pomoć sportova u kojima je određena zemlja uspješna, prema svojim kulturnim uspjesima, kao i jakom, ekološki osviještenom politikom ili odabirom snažne i karizmatične ličnosti za vođu.

Obama faktor

Tako su u 2009. godini najjači brand imale upravo Sjedinjene Američke Države, a slijedi ih Kanada te Australija na trećem mjestu. Četvrto, peto i šesto mjesto zauzele su Novi Zeland, Francuska i Italija, za kojima slijede Japan, Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka i Španjolska na desetom mjestu.

Sjedinjene Države tako su dvije godine unatrag mnogo lošije stajale na ljestvici, no zbog "Obama-faktora", koji je vratio pozitivan stav prema Amerikancima, SAD su zauzele sam vrh ljestvice.

Kanada je na visokom drugom mjestu ljestvice zbog avanturizma kojeg promovira, kao i zbog prijateljski nastrojenog stanovništva, jačanja različitih industrija i prekrasnih krajolika. Japan je primjerice zanimljiv kao svjetski predvodnik u proizvodnji, tehnologiji i biznisu, a Velika Britanija zbog kulture i šarma koji ima, povijesti i diplomacije.

Dobar hrvatski plasman

Niti hrvatski plasman nije zanemariv. Hrvatska je, naime, zauzela 3. mjesto u kategoriji Srednje i Istočne Europe, piše Lider press. Ispred Hrvatske u toj su kategoriji jedino Češka i Bugarska, dok nas slijede Mađarska i Slovenija.

Kritičari takvog načina brendiranja zemalja tvrde pak da se u obzir mogu uzeti samo zemlje sa stabilnim ekonomskim pokazateljima, kao i da politička vlast mora biti stabilna, no iz Futurebrandsa koji istraživanje provode već pet godina  tvrde da bi brendiranje 102 države svijeta pomoglo istima da osvijeste i ono što su izmaštali o sebi.

Pročitajte više