Bundeswehr postao ruglo NATO-a

NJEMAČKA VOJSKA je nekada bila strah i trepet Europe, odnos uzor svim vojskama svijeta, a danas je zbog kampanje u Afganistanu predmet poruge piše londonski Times.

Londonski list se naime dočepao izvještaja sačinjenog za Bundestag, a u kojemu se tvrdi da su njemački vojnici "duže vrijeme na lošem glasu zbog serije neuspjeha u Afganistanu" te kako bi jedan od razloga za to mogao biti - i alkohol.

Izvještaj navodi kako su 3.500 pripadnika njemačkih trupa u sjevernom Afganistanu tijekom 2007. godine popile 986.000 litara piva i 90.000 litara vina.

Njemačkim vojnicima je, za razliku od njihovih britanskih i američkih suboraca, dozvoljeno konzumirati alkohol, pa im je u prvih šest mjeseci ove godine brodovima u Afganistan dopremljeno 519.000 litara piva.

Iako bi se od profesionalnih vojnika očekivalo da su u vrhunskoj formi to nije slučaj kod Nijemaca, jer čak 40 posto u ljudstva u dobi između 18 i 29 godina ima problem sa prekomjernom težinom. Usporedbe radi, kod civila gojaznost iznosi tek 35 posto.

U izvještaju se također navodi da Bundeswehr živi na pivu i kobasicama, dok se voće i povrće skoro i ne konzumira.

Rheinhold Robbe, jedan od članova Bundestaga, dao je vrlo jednostavno objašnjenje neuspjeha njemačke vojske u Afganistanu. Prema njegovom mišljenju pripadnici Bundeswhera su "predebeli, premalo vježbaju i ne brinu o svojoj ishrani”.

Izvještaj je također naveo kako njemački borbeni zrakoplovi tipa Tornado nad afganistanskim nebom patroliraju bez oružja, te kako je helikopterima izričito zabranjen let noću. Operacije njemačkog kontingenta su, pak, ograničene na relativno mirni sjever Afganistana gdje se uglavnom svode na obučavanje afganistanske vojske i policije.

General Hans-Christoph Ammon, zapovjednik elitne postrojbe KSK, je pak napore njemačke vojske u Afganistanu nazvao "sramotnim neuspjehom".

Od 2001. godine, kada se Bundeswehr pridružio svojim NATO-saveznicima u borbi protiv talibana, u Afganistanu je poginulo 28 njemačkih vojnika.

R.R.
Foto: Wikimedia

Pročitajte više