"Droga i mediji" novi vodič za novinare

"DROGA i mediji" Davora Moraveka novi je vodič za novinare koji je tiskala medijska agencija Hrvatskog novinarskog društva Press-Data, uz pomoć veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu.

Autor vodiča dr. Davor Moravek, koji se profesionalno bavi prevencijom ovisnosti, ističe da je droga postala središnjom temom "crnih kronika" te da se godišnje u Hrvatskoj objavi i po nekoliko tisuća priloga o problematici droga i ovisnosti. Suočen s tom činjenicom odlučio se napisati vodič za novinare koji se bave tim tamnijim stranama svakodnevnog života.

Vodič donosi korisne informacije o "epidemiološkoj situaciji" u Hrvatskoj, govori o otvorenim pitanjima legalizacije, dekriminalizacije i prohibicije, o međunarodnim rezolucijama i konvencijama, zakonodavstvu, terapijama, programima liječenja, o vrstama opojnih sredstava, ulozi obitelji, civilnih udruga i politike u suzbijanju jednog od najvećih zala modernog vremena.

Posebno su zanimljive opservacije o medijima kao glavnom izvoru informiranja mlađe populacije i ulozi medija u prevenciji zloporabe sredstava ovisnosti.

Autor smatra da mediji mogu dati značajan prinos u prevenciji te vjeruje da vodič za novinare "Droga i mediji" može biti od pomoći svima koji se bave osjetljivim pitanjima ovisnosti u hrvatskom društvu.

Droga je jedna od najizazovnijih novinarskih tema te iz svog dvadesetogodišnjeg novinarskog iskustva mogu posvjedočiti da interes za tu temu počinje već s prvim ulaskom u redakciju, komentirao je za Hinu tiskanje vodiča predsjednik Zbora novinara sudskih izvjestitelja Dušan Miljuš.

Za novinare, posebno u dnevnoj utrci s vremenom, prikaz zakona, institucija, vladinih i organizacija koje se bave suzbijanjem zloporabe droga od velike je pomoći, istaknuo je Miljuš.

Svojevrsni priručnik za novinare o ovisnosti kao temi medija može pomoći u podizanju kako profesionalnih, tako i etičkih standarda hrvatskog novinarstva, smatra predsjednik Zbora novinara sudskih izvjestitelja. Stoga bi se, kaže Miljuš, trebao naći na radnim stolovima barem onih novinara koji se bave takvim "vrućim temama".

"Droga i mediji" četvrti je vodič za novinare koji je HND tiskao u posljednjih godinu dana.

Pročitajte više