Zakonom će se propisati da se državni inspektori mogu služiti tajnim identitetom

Foto: Vjeran Žganec Rogulja, Patrik Macek/Pixsell

U TIJEKU je javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti, s Nacrtom konačnog prijedloga zakona za što je zaduženo Ministarstvo gospodarstva. Radi se o usklađivanju domaćeg zakonodavstva s novom europskom uredbom koja je u srpnju stupila na snagu, a služi za jači nadzor proizvoda koji stiže na tržište Europske unije.

Tamo se navodi da će se inspektori pri provjeri proizvoda moći služiti tajnim identitetom, a sve troškove provjere, inspekcijskog postupka, troškove ispitivanja i provjere sukladnosti proizvoda, troškove prijevoza u vezi s inspekcijskim nadzorom, troškove kupnje uzoraka proizvoda, snosi gospodarski subjekt koji je na tržište ili na raspolaganje na tržištu stavio proizvod koji nije sukladan s tehničkim zahtjevima za taj proizvod.

Ovlasti inspektora

Inspektori će imati sljedeće ovlasti.

  • ovlast da od gospodarskih subjekata zahtijevaju da dostave relevantne dokumente, tehničke specifikacije, podatke ili informacije o sukladnosti i tehničkim aspektima proizvoda, uključujući pristup ugrađenom softveru u mjeri u kojoj je takav pristup potreban radi procjene sukladnosti proizvoda s primjenjivim zakonodavstvom Unije o usklađivanju, u bilo kojem obliku i bez obzira na medij ili mjesto na kojem su ti dokumenti, tehničke specifikacije, podaci ili informacije pohranjeni, te ovlasti da izrađuju njihove preslike ili da im se one dostavljaju,
  • ovlast da od gospodarskih subjekata zahtijevaju da dostave relevantne informacije o lancu opskrbe, o pojedinostima distribucijske mreže, o količinama proizvoda na tržištu i o drugim modelima proizvoda koji imaju iste tehničke karakteristike kao dotični proizvod, ako je to važno za sukladnost s primjenjivim zahtjevima u okviru zakonodavstva Unije o usklađivanju,
  • ovlast da od gospodarskih subjekata zahtijevaju da dostave relevantne informacije potrebne za utvrđivanje vlasništva nad internetskim stranicama, ako su te informacije povezane s predmetom inspekcijskog nadzora, ovlast da bez prethodne najave provode inspekcije na terenu i fizičke provjere proizvoda, ovlast za ulazak u sve poslovne prostore, zemljišta ili prijevozna sredstva koje dotični gospodarski subjekt upotrebljava u svrhe povezane sa svojom trgovačkom, poslovnom, obrtničkom ili profesionalnom djelatnošću radi utvrđivanja nesukladnosti i prikupljanja dokaza, ovlast za samoinicijativno pokretanje nadzora nad tržištem radi utvrđivanja i uklanjanja nesukladnosti,
  • ovlast da od gospodarskih subjekata zahtijevaju poduzimanje odgovarajućih mjera radi uklanjanja slučajeva nesukladnosti ili uklanjanja rizika,
  • ovlast za poduzimanje odgovarajućih mjera ako gospodarski subjekt ne poduzme odgovarajuće korektivne mjere ili ako nesukladnost ili rizik i dalje postoje, uključujući ovlasti da se zabrani ili ograniči stavljanje na raspolaganje proizvoda na tržištu ili da se proizvod povuče ili opozove s tržišta,
  • ovlast izricanja sankcija,
  • ovlast za kupnju uzoraka proizvoda, među ostalim pod tajnim identitetom,
  • ovlast da zahtijevaju da se s internetskog sučelja ukloni sadržaj koji upućuje na povezane proizvode ili da zahtijevaju da se krajnjim korisnicima prilikom pristupa internetskom sučelju prikaže izričito upozorenje;
  • ovlast da se od pružatelja usluga informacijskog društva zahtijeva da ograniče pristup internetskom sučelju, među ostalim zahtijevanjem od relevantne treće strane da provede takve mjere.

Kazne do milijun kuna

Za proizvođača i ovlaštenog zastupnika predviđene su kazne od 50.000,00 do 1.000.000,00 kuna, za uvoznike kazne od 25.000,00 do 500.000,00 kuna, za distributere kazne od 15.000,00 do 100.000,00 kuna, za pružatelje usluga provođenja narudžbi od 25.000,00 do 500.000,00, za vlasnike i korisnike 5000,00 do 100.000,00 kuna. Više možete pročitati ovdje.

Pročitajte više