EU pregovara s Njemačkom o rokovima ukidanja prodaje novih benzinaca i dizelaša

Ilustracija: Shutterstock

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen rekla je da su EU i Njemačka uključene u konstruktivni dijalog o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji do 2035. godine.

Nakon mjeseci pregovora finalno glasanje je planirano u nadolazećem tjednu, no odgođeno je u petak, nakon protivljenja njemačke automobilske industrije.

"Nove automobilske tehnologije moraju biti u ravnoteži s našim klimatskim političkim ciljevima"

Njemački ministar prometa Volker Wissing rekao je da se Berlin ne može složiti s potpunom zabranom motora s unutarnjim sagorijevanjem u ovom trenutku.

Dodao je da Europska komisija mora iznijeti prijedlog kako se klimatski neutralna, sintetička goriva, poznata kao e-goriva, mogu koristiti u motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine.

Von der Leyen je rekla da je principijelno bilo otvorenosti za nove automobilske tehnologije, "no da to također mora biti u ravnoteži s našim klimatskim političkim ciljevima".

Njemački ministar prometa zainteresiran je za sintetička goriva

Wissing je član stranke FPD, bliske poslovnom sektoru, koja je najmanja od tri stranke koje čine njemačku koaliciju, zajedno sa Socijaldemokratima i Zelenom strankom.

Sintetička goriva za koja je Wissing zainteresiran proizvode se kombiniranjem vodika s ugljikovim dioksidom koji se može dobiti iz atmosfere. Takva goriva se smatraju klimatski neutralnim ako se energija za proizvodnju njih i njihovih sastojaka može dobiti iz obnovljivih izvora.

Kritičari smatraju da se sintetička goriva trebaju koristiti samo za neizbježna zračna i pomorska putovanja, dok bi njihovo korištenje kod velikog broja vozila bilo samo razbacivanje zelenom energijom.

Borba EU protiv klimatskih promjena

Planovi da se smanje emisije klimatski štetnog CO2 iz novih kombija i automobila za 100 posto do 2035. godine, što znači de facto zabranu prodaje, dio su većeg paketa za borbu s klimatskim promjenama.

EU želi smanjiti emisije stakleničkih plinova za barem 55 posto do 2030. godine u usporedbi s razinama iz 1990-ih, a do 2050. godine postići klimatsku neutralnost.

Pročitajte više