HDZ i SDP potrošit će najviše, slijedi ih koalicija HSS-HSLS

NAKON što su Državno izborno povjerenstvo, te nevladine udruge GONG i Transparency International prije tjedan dana pozvali sve stranke da ispune svoju zakonsku obvezu da do početka izborne promidžbe objave okvirne podatke o visini i izvoru sredstava koje će utrošiti za predizbornu kampanju, većina stranaka je to i učinila.

Predsjednik Državnog izbornog povjerenstva (DIP) Branko Hrvatin napomenuo je kako stranke o troškovima kampanja trebaju izvijestiti javnost, a ne DIP, te savjetovao kako "to mogu učiniti putem medija ili na neki drugi način". Većina stranaka detaljnije planove o troškovima svojih kampanja objavila je na svojim službenim internet stranicama.

Prema dosadašnjim podacima, u predizbornu kampanju najviše namjerava uložiti HDZ ( 19,5 milijuna kuna), a slijede ga SDP (15,8 milijuna kuna), HSS-HSLS-PGS (oko 12 milijuna kuna), HSP (7,5 milijuna kuna), HSU (oko  2,5 milijuna kuna), IDS (2 milijuna kuna), a na posljednjem je mjestu DC s nešto manje od 1,5 milijuna kuna.

HDZ-u za oglašavanje 19.5 milijuna kuna iz proračuna, SDP-u 11,18 milijuna kuna

Na oglašavanje u elektroničkim i tiskanim medijima HDZ, kako je danas objavljeno na službenoj web stranici stranke, namjerava utrošiti 10 milijuna kuna, dok SDP na istu stvar namjerava utrošiti 7,8 milijuna kuna.

Na vanjsko oglašavanje HDZ namjerava potrošiti 5,6 milijuna kuna, a SDP 2,7 milijuna kuna. Najveći rivali različito će uložiti i u ostale segmente predizborne promidžbe, pa će HDZ tako u organizacije predizbornih skupova uložiti 1,5 milijuna kuna, u troškove propagandnog materijala 1,2 milijuna kuna, a u ostale usluge i troškove 1,2 milijuna kuna. U navedene će segmente SDP uložiti 2 milijuna (organizacije predizbornih skupova), 1,3 milijuna kuna (troškovi propagandnog materijala), i milijun kuna (ostale usluge i troškovi). SDP namjerava milijun kuna uložiti i u telefonsku kampanju i kontakt s građanima.

Što se tiče izvora sredstava, u HDZ-u navode kako će 19.5 milijuna kuna dobiti za tekuće poslovanje iz proračuna temeljem Zakona o izboru zastupnika u Hrvatski sabor, a isti iznos će dobiti za izbornu promidžbu također sukladno Zakonu o izboru zastupnika u Hrvatski sabor. Navode i kako su od članarina prikupili gotovo pola milijuna kuna, točnije 482 tisuće, a donirano im je nešto manje od 7 milijuna kuna. Donatore će, kako je u razgovoru za Index danas kazao glasnogovornik HDZ-a Ratko Maček, stranka "objaviti na vrijeme".

Što se tiče SDP-ovih sredstava koje stranka namjerava uložiti u kampanju, 11,18 milijuna stranka će, kako navode, dobiti sukladno Zakonu o izboru zastupnika u Sabor za izbornu promidžbu, 2 milijuna kuna prikupljeno je donacijama članova i na temelju članarina, 2 milijuna kuna zahvaljuju donacijama drugih fizičkih i pravnih osoba, a 0,62 milijuna kuna proračunska su sredstva SDP-a, dobivena sukladno Zakonu o financiranju političkih stranaka prenesena iz tekućeg poslovanja.

HSP-ovi troškovi mijenjat će se ovisno o donacijama

HSP na predizbornu kampanju namjerava potrošiti oko 7, 5 milijuna kuna. Vlado Jukić, glavni tajnik HSP-a, rekao je u jučerašnjoj emisiji "Otvoreno" da će se iznos kojega stranka namjerava uložiti u predizbornu kampanju mijenjati ovisno o donacijama. "Kolike će biti donacije, ovisi o samoj stranci", kazao je.

Kako je stranka objavila na svojoj internet stranici, na oglašavanje u elektroničkim medijima stranka namjerava potrošiti 2, 8 milijuna kuna. U oglašavanje u tiskanim medijima HSP namjerava uložiti 350 tisuća kuna. 750 tisuća rezervirano je za oglašavanje plakatima,  1,2 milijuna za izradu promidžbenih materijala, a 600 tisuća kuna stranka namjerava uložiti u organiziranje skupova. Za ostale troškove i usluge HSP je rezervirao 1,8 milijuna kuna.

Što se tiče sredstava, iz stranke navode kako 2 milijuna kuna u predizbornu kampanju namjeravaju uložiti zahvaljujući sredstvima izborne promidžbe prenesenih iz 2006. godine, od članarine i prihoda proračuna tu je 2,5 milijuna kuna, a od sredstava proračuna za izbornu promidžbu na izborima 2007. tu je 1,5 milijuna kuna. 1,5 milijuna kuna prikupili su zahvaljujući donacijama fizičkih i pravnih osoba.

Ispred HSP-a je, po visini uloga u predizbornu kampanju, seljačko-liberalna koalicija, koja namjerava potrošiti oko 12 milijuna za predizbornu kampanju.

HSU i IDS u promidžbu ulažu oko 2 milijuna kuna

Hrvatska stranka umirovljenika planira za izbornu kampanju parlamentarnih izbora 2007. godine u 10 izbornih jedinica, kako je objavljeno na službenoj internet stranici stranke, potrošiti oko 2,5 milijuna kuna, ili prosječno oko 250 tisuća kuna po izbornoj jedinici.

Sredstva će podjednako biti trošena za medijsku promidžbu, održavanje stranačkih skupova i za promidžbeni materijal. "Dominantan izvor sredstava su proračunska sredstva koja Stranka dobiva po osnovu 3 zastupnika u Saboru i 254 županijska, gradska ili općinska vijećnika", stoji u njihovu priopćenju.

Ovi prihodi, sadašnji i predstojeći, čine 90 posto prihoda izbornog proračuna HSU-a, također napominju iz stranke. Daljnjih 10 posto prihoda planiraju utrošiti iz donacija, sponzorstva članova i simpatizera Stranke. Detaljne podatke o utrošenim sredstvima, te izvorima sredstava, predstavit će javnosti po završetku Izbora 2007. godine, najavljuju iz stranke.

Nešto manje na promidžbu u predizbornoj kampanji namjerava potrošiti IDS. Kako je stranka objavila na službenoj web stranici, 2 milijuna kuna bit će utrošeno na promidžbu. Na zakup oglasnog prostora (elektronički, tiskani mediji) stranka će potrošiti 600 tisuća kuna, a na zakup oglasnih površina i izradu plakata 450 tisuća kuna. Na propagandne materijale otići će 350 tisuća kuna, a na ostale usluge i troškove 600 tisuća kuna.

Što se sredstava financiranja promidžbe tiče, stranka je objavila kako 1,3 milijuna kuna dolazi od sredstava koja će stranka dobiti sukladno Zakonu o izboru zastupnika u Hrvatski sabor. 50 tisuća kuna dolazi od donacija pravnih i fizičkih osoba, a 350 tisuća IDS dobiva iz proračunskih sredstava sukladno Zakonu o financiranju političkih stranaka.

DC namjerava najmanje uložiti u promidžbu

Nešto manje od 1,5 milijuna kuna, točnije 1.449.986,00 u promidžbu namjerava uložiti Demokratski centar. 1.276.286,00 kuna DC namjerava uložiti u oglašavanje u medijima,  63.300,00 kuna na organizacije skupova, 69.500,00 otići će na putne troškove stranke, a 40.900,00 kuna na "ostalo".

Što se sredstava tiče, iz stranke poručuju da će im 401.486,00 kuna biti isplaćeno iz državnog proračuna, nešto više od 500 tisuća kuna dobit će zahvaljujući donacijama članova, 169 tisuća kuna zahvaljujući donacijama fizičkih osoba te 352 tisuće kuna zahvaljujući donacijama pravnih osoba.

R.I.
Foto: Index

Pročitajte više