Hrvati televiziju mijenjaju za internet!

INTERNET galopirajućom brzinom istiskuje tiskane medije u svijetu, ali i televiziju koja je donedavno važila kao neprikosnoveno prvi masovni medij.

Da se isto događa i u Hrvatskoj, pokazuje najnovije istraživanje Gfk grupe, čiji novi podaci o korištenju interneta pokazuju da smo konačno prešli granicu od 50 posto korisnika u populaciji starijoj od 15 godina. U Hrvatskoj tako sada ima 53 posto korisnika ovog medija, što je približno 1,850.000 osoba.

U europskim relacijama sada smo tako na istoj razini kao Italija ili Poljska. Ali još uvijek dosta slabiji od, primjerice, Češke ili Mađarske, gdje svaka ima po 59 posto korisnika interneta, ili pak Slovačke i Slovenije, gdje svaka ima 65 posto korisnika.

90 posto mladih koristi internet

Zanimljivo je i to kako prema udjelu korisnika interneta više nije prvi Zagreb s okolicom (56 posto), već Dalmacija sa 60 posto korisnika, i Istra i Primorje sa 67 posto korisnika interneta. U gradovima preko 100 tisuća stanovnika ima 68 posto korisnika interneta.

Istraživanje pokazuje i da su muškarci u sve većoj prednosti pred ženama u korištenju interneta kao i to da ga u mnogo većoj mjeri koriste fakultetski obrazovani ljudi (80 posto).

Internet daleko najviše koriste mladi od 15 do 24 godine, i to njih 90 posto, a najmanje stariji od 65 godina, njih svega 9 posto.

Kada bi korisnici tog medija morali izbrati čega bi se radije odrekli - interneta ili televizije, njih čak 46 posto radije bi se odreklo televizije, njih 48 posto interneta, dok njih 6 posto je neodlučno.

Najviše bi ih se odreklo interneta u sjevernoj Hrvatskoj (64 posto), a televizije u Zagrebu i Dalmaciji (po 53 posto). Tek između 22 i 33 posto mladih od 15 do 24 godine bi se odreklo televizije.

Među važnijim oblicima korištenja interneta danas su i društvene mreže i to za preko 40 posto korisnika u Hrvatskoj. Društvene mreže najvažnije su korisnicima u Zagrebu (72 posto), a najmanje korisnicima u Istri i Primorju (oko 34 posto). Društvene mreže važnije su mladima i ženama, nego muškarcima.

Pročitajte više