INTERNET galopirajućom brzinom istiskuje tiskane medije u svijetu, ali i televiziju koja je donedavno važila kao neprikosnoveno prvi masovni medij.
Da se isto događa i u Hrvatskoj, pokazuje najnovije istraživanje Gfk grupe, čiji novi podaci o korištenju interneta pokazuju da smo konačno prešli granicu od 50 posto korisnika u populaciji starijoj od 15 godina. U Hrvatskoj tako sada ima 53 posto korisnika ovog medija, što je približno 1,850.000 osoba.
90 posto mladih koristi internet
Zanimljivo je i to kako prema udjelu korisnika interneta više nije prvi Zagreb s okolicom (56 posto), već Dalmacija sa 60 posto korisnika, i Istra i Primorje sa 67 posto korisnika interneta. U gradovima preko 100 tisuća stanovnika ima 68 posto korisnika interneta.
Istraživanje pokazuje i da su muškarci u sve većoj prednosti pred ženama u korištenju interneta kao i to da ga u mnogo većoj mjeri koriste fakultetski obrazovani ljudi (80 posto).
Internet daleko najviše koriste mladi od 15 do 24 godine, i to njih 90 posto, a najmanje stariji od 65 godina, njih svega 9 posto.
Kada bi korisnici tog medija morali izbrati čega bi se radije odrekli - interneta ili televizije, njih čak 46 posto radije bi se odreklo televizije, njih 48 posto interneta, dok njih 6 posto je neodlučno.
Najviše bi ih se odreklo interneta u sjevernoj Hrvatskoj (64 posto), a televizije u Zagrebu i Dalmaciji (po 53 posto). Tek između 22 i 33 posto mladih od 15 do 24 godine bi se odreklo televizije.
Među važnijim oblicima korištenja interneta danas su i društvene mreže i to za preko 40 posto korisnika u Hrvatskoj. Društvene mreže najvažnije su korisnicima u Zagrebu (72 posto), a najmanje korisnicima u Istri i Primorju (oko 34 posto). Društvene mreže važnije su mladima i ženama, nego muškarcima.