Hrvatska – idealna kongresna destinacija

"CROATIA - perfect MICE destination" (MICE – Meetings, Incentives, Congresses, Events; u stručnoj međunarodnoj terminologiji skraćenica za "sastanci, nagradna putovanja, kongresi i događaji", odnosno znak za "kongresnu industriju" ili "poslovna putovanja"…) novi je Generalturistov promotivni CD-rom i jedini na hrvatskom tržištu koji predstavlja Hrvatsku kao idealnog MICE domaćina stranim korporativnim tržištima.

Specijaliziran za promociju kongresnog turizma, ovaj je CD-rom namijenjen prvenstveno američkom tržišu koje na poslovna putovanja godišnje troši preko 56 milijardi dolara, dok svjetska MICE industrija danas predstavlja više od 60% ukupne svjetske turističke industrije.

Iako Hrvatska za sada nema pravi kongresni centar koji bi omogućio prihvat velikih međunarodnih skupova, ovim je CD-romom predstavljen niz prednosti za poslovna okupljanja "manjeg" obima, cca. 300-1000 sudionika.

U prvi su plan tako stavljene četiri vodeće kongresne destinacije (Zagreb, Rijeka, Opatija i Dubrovnik), hoteli s pet zvjezdica (Sheraton, Opera, Bonavia, Millenium i Excelsior) i aduti poput blage klime, bogate kulturne baštine, dobrih restorana i zdrave hrane, mora, plaža, lijepih pejzaža i aktivnog odmora u očuvanoj prirodi, te laka dostupnost i sigurnost destinacije.

Generalturist se ovim CD-romom predstavlja kao jedna od vodećih hrvatskih MICE agencija i nositelj titula PCO (professional congress organizer) i DMC (destination management company).

O intenzitetu Generalturistovog poslovanja ove jeseni u MICE segmentu svjedoči i organizacija značajnih kongresa poput: Svjetskog kongresa FIJET-a (Međunarodne federacije turističkih novinara i pisaca u turizmu), Konferencije za odnose s javnošću (HUOJ-a) ili Konferencije ZONTA International (zajednica poslovnih žena s humanitarnom misijom), a 10% bolje rezultate u odnosu na prošlu godinu bilježimo na organizaciji team building programa za vodeće hrvatske tvrtke.

Najčešći su Generalturistovi klijenti farmaceutske i informatičke tvrtke, osiguravajuća društva i banke.

UHPA je na svojoj posljednjoj presici objavila podatke po kojima je Generalturist proglašen vodećim u prodaji zrakoplovnih karata u Hrvatskoj.
Lani smo tako prodali 45.000 zrakoplovnih karata, što predstavlja oko 30% tržišnog udjela, a u 2003. godini planiramo prodaju oko 47.000 karata od čega procjenjujemo da će se 70% odnositi upravo na poslovna putovanja.

Generalturistove špice

Novost iz Generalturista su tjedna događanja ispred poslovnice u Praškoj 5, svake subote od 10.30-13.00h, zbog kojih vrijedi skrenuti šetnju u ovom pravcu…

Razna tematska predstavljanja vezana su uz putovanja, atraktivne destinacije i programe, a do sada su nam gosti bili kostimirani likovi iz predstave Karolina Riječka, terme Dobrna i Krka zdravilišča (Dolenjske i Šmarješke toplice), hotelsko naselje Solaris, a najavljena su gostovanja termi Laško, Moravskih toplica i predstavljanja različitih programa u Istri.
Ove subote, 04.10. tema je Martinje, a predstavljamo program "Martinje u Malinskoj" uz čašice vina (vina Katunar) i "presnace", lokalni malinski specijalitet.

 
Što se traži ove jeseni i kako napreduju rezervacije skijanja?

U zagrebačkim poslovnicama trenutno su najtraženiji aranžmani Skijanje, a najveći je interes za Austriju, Italiju i Sloveniju. Osim ovih tradicionalno popularnih destinacija, porast interesa ove godine bilježimo za skijanja u Francuskoj i Slovačkoj.
U ovom trenutku ukupno imamo oko 2.100 prodanih aranžmana, što je 22% više nego u isto doba 2002. godine.

Prije odlaska na skijanja, značajan će broj Hrvata otputovati na kraće jesenske vikend programe u zemlji ili u susjednoj Sloveniji.

Od Jesenskih programa izdvajamo najtraženije u zagrebačkim poslovnicama:
• Martinje u Malinskoj, hotel Malin, 7.-9.11., 2 polupansiona, kn 490
• Dani tartufa, Motovun, hotel Kaštel, 2 polupansiona, svaki vikend tijekom listopada kn 585, tijekom studenog kn 555; Peroj, Villa Letan, tijekom listopada i studenog, kn 550
• Dani maruna, 17.-19.10. i 24.-26.10., 2 polupansiona, Opatija hotel Millenium, kn 965; Lovran, hotel Bristol od kn 315; Terme Dobrna, Vila Higiea, kn 635
• Dolenjske toplice, "Boje jeseni u Balnei", tijekom listopada, 2 polupansiona, kn 720

Generalturist je na ovogodišnje Jesenskom velesajmu predstavio projekt "Etno-eko Hrvatska" za 2004. godinu, a riječ je o vikend programima na manje poznatim kontinentalnim destinacijama i s naglaskom na etnografskoj baštini (stari obrti i kulturno naslijeđe) i ekološkoj orijentaciji (domaća zdrava hrana i starinski recepti). Projekt je inicijalno namijenjen domaćem tržištu, a zbog velikog interesa neki će njegovi elementi postati dijelom organiziranih tura za strane goste koji, uz Jadran, sve više traže i boravak u unutrašnjosti Hrvatske.

… A strani gosti u Hrvatskoj?


U tijeku su ture po Hrvatskoj, a najbrojnije su grupe iz Velike Britanije, Njemačke, Izraela, Japana i Francuske.

U Generalturistu smo primjetili neke specifičnosti za svako od ovih tržišta: dok Izraelci i Japanci u turama često kombiniraju Hrvatsku sa Slovenijom (najčešće Postojna i Bled), Njemci ostaju gotovo isključivo u Hrvatskoj i u 90% slučajeva uključuju trajektni prijevoz na dužobalnim linijama (npr. Dubrovnik-Rijeka).

Francuzi su tržište koje najviše posjećuje kulturne sadržaje (programi im u pravilu uključuju sve raspoložive razglede i ulaznice), a posebni su i po tome što su uz Talijane ovo jedine grupe koje koriste uslugu punog pansiona (ostali su uglavnom na polupansionu ili rjeđe na noćenju s doručkom).

U posljednje vrijeme Japanci sve češće traže i Bosnu, a Izraelci Crnu Goru i Srbiju (jer im za Bosnu treba viza).

U ovom trenutku Generalturistov receptivni odjel (strani gosti u Hrvatskoj) bilježi 25% bolje rezultate nego u isto doba prošle godine, a za sljedeću godinu najavljujemo značajniji rast prometa s francuskog i švicarskog tržišta.

Božić i Nova godina 2004.

Iz tiska je ovog tjedna izašla Generalturistova brošura Nova godina 2004. koja predlaže niz atraktivnih svjetskih destinacija za doček 2004. godine. Nudimo europska odredišta autobusom i avionom, slovenske toplice, novogodišnja krstarenja po karipskom otočju te atraktivne daleke destinacije među kojima su Dubai, Tajland, Južna Afrika, Kuba, Peking, Rio de Janeiro, Honolulu…


Za Božić predlažemo shopping u Londonu i New Yorku s primamljivim prijedlozima kako najkvalitetnije provesti vrijeme u ovim svjetskim trendsetterskim prijestolnicama u najdinamičnijem dijelu godine…

Kulturni turizam u praksi

Ova jesen obiluje događanjima na kulturnoj sceni u zemlji i inozemstvu: Zagreb je bio domaćin najznačajnijim svjetskim kazališnim produkcijama, a skorašnji filmski festival (ZFF) dovodi pobjednika venecijanske Mostre Zvjaginčeva, Sophie Coppolu, slavnog dizajnera Joshuu Davisa i popularnog francuskog pisca Beigebedera, dok u Umjetničkom paviljonu izlaže Mimmo Rotella, a MUO priprema veliku izložbu o secesiji...

U tijeku je i dalje Venecijanski biennale, u Grazu je otvorena nova atrakcija- Kunsthaus, u Beču traje izložba "Očarani modernom" (Picasso- Chagall- Jawlensky), uskoro počinje Sajam knjige u Frankfurtu, a novost u Generalturistovoj ponudi kulturnih putovanja je pariška izložba "Tahiti"- Gauguin.

Iznenađujuće slab interes u Generalturistu bilježimo za Venecijanski biennale, dok veliko zanimanje za Graz i Beč ne slabi još od početka godine (do sada smo na tim destinacijama odvezli oko 30 autobusa).

Organizacija putovanja za domaće putnike na izložbe u Hrvatskoj u protekloj je godini dala loše rezultate: sva su takva putovanja do sada stornirana, iako su formirana s povoljnom cijenom smještaja i najma Budget vozila.

Loše rezultate tumačimo nepovjerenjem domaćih putnika u značaj i zanimljivost kulturnih zbivanja u zemlji.

Generalturist tako, umjesto organiziranim dovođenjem posjetitelja, hrvatsku kulturu za sada podupire sponzorstvima: u skladu sa svojom "kulturnom orijentacijom", sponzori smo Festivala svjetskog kazališta, Zagreb film festivala i boravka Mimma Rotelle u Hrvatskoj.

Pročitajte više