Hrvatska treba stvarati identitet da bi jačala turizam

HRVATSKA je uspjela u posljednjih nekoliko godina preko turizma stvoriti pozitivnu sliku zemlje, a sada bi daljnim stvaranjem predodžbe o sebi mogla potaknuti razvitak turizma, rekao je u petak u Washingtonu predsjednik američke tvrtke EastWest Communications Thomas Cromwell

U hrvatskom veleposlanstvu u Washingtonu u petak je održan skup na kojem je bilo govora o poticanju turizma i turističkih veza između Sjedinjenih Država i drugih zemalja.

Cromwell je naglasio značenje koje za uspjeh pojedinih zemalja u ekonomskoj i političkoj konkurenciji na međunarodnoj pozornici ima oblikovanje imidža zemlje. On je kazao da je Hrvatska nakon rata 90-tih svoj negativni imidž uspjela popraviti promičući turizam i za kratko vrijeme se uspjela predstaviti kao privlačno mjesto za posjet i poslovanje.

Cromwell je, međutim, istaknuo, da je turizam samo jedno od područja koje zemlje trebaju razviti i samo jedan sektor koji može imati koristi od stvaranja predodžbe o zemlji.

Napomenuvši kako nije dovoljno da zemlja ima samo lijepe plaže, Cromwell je naglasio da posebice nove demokracije, pa tako i Hrvatska, trebaju usmjereno oblikovati prepoznatljiv pozitivan image u svijetu, "robnu marku" koja će pomoći da se uspješno "prodaju".

On je kao odličan primjer naveo Španjolsku koja je nakon smrti diktatora Franca 1975. poduzela agresivnu marketinšku kampanju da preoblikuje svoj imidž nudeći posjetiteljima "Sve pod suncem" te da je pomognuta Olimpijadom u Barceloni 1992. i Svjetskim sajmom u Sevilli iskočila na međunarodnu pozornicu i danas je moderna zemlja i značajan čimbenik u Europi.

Cijeli niz čimbenika od politike, ekonomije i pravnog ambijenta do kulture pridonosi imidžu i identitetu zemlje koji jača bitne pokazatelje razvitka, trgovinu, ulaganja i turizam.

Cromwell je naglasio ključnu važnost SAD-a u međunarodnoj politici i gospodarstvu i preporučio da vlade pojedinih zemalja, koristeći diplomaciju i medije, učine svoje zemlje pozitivno prepoznatljivim među krugovima u Washingtonu koji donose odluke.

Hrvatski veleposlanik u SAD-u Ivan Grdešić je kazao kako je promicanje pozitivne slike u Washingtonu za Hrvatsku veoma važno što se povratno osjeća i na posjetu američkih turista. On je kao primjer pozitivnog imidža Hrvatske naveo nazočnost na washingtonskoj svečanosti prijama sedam istočnoeuropskih zemalja u NATO gdje se predstavila kao demokratska, srednje razvijena europska zemlja koja jamči sigurnost američkim posjetiteljima.

Turski veleposlanik u Washingtonu Osman Faruk Logoglu i austrijska veleposlanica Eva Nowotny kazali su kako je turističko tržište SAD-a nakon terorističkih napada 11. rujna 2001. postalo teško. Turska je zabilježila pad broja američkih turista od 500 tisuća 2000. na 275 tisuća 2003., a Austrija za 35 posto. Nowotny je rekla kako Austrija ipak očekuje ove godine dvoznamenkast rast američkih turista i normalizaciju stanja nakon krize stvorene terorističkim napadima.

Pročitajte više