Hrvatski građani najviše vjeruju internetskom novinarstvu

U ISTRAŽIVANJU o povjerenju u institucije i aktere provedenom na reprezentativnom uzorku od 1.000 kućanstava hrvatski građani najviše vjeruju Crkvi. Crkva je ocijenjena s 3,44, a slijede je znanstvenici (3,36), obrazovne institucije (3,32) i vojska RH (3,25). Na dnu ljestvice se nalazi Vlada RH (2,36) Sabor (2,33) i političke stranke općenito. Domaći mediji su zauzeli sedmo mjesto na ljestvici povjerenja i ocijenjeni su s 2,78.

Prema riječima mr. Igora Kanižaja s Fakulteta političkih znanosti, ocijene su krajnje poražavajuće za hrvatsku politiku. Ipak, Kanižaj dodaje da je Crkva visoko pozicionirana, ali da bi situacija bila "zacijelo puno drugačija da su na popisu bili navedeni svećenici, prenosi Novi list.

Novinar je kritičar nepravilnosti koji informira o pravima građana

Ulogu hrvatskog novinara ispitanici ocjenjuju onako kako bi je vjerojatno opisali i sami novinari. Novinar je prvenstveno kritičar nepravilnosti, on informira o pravima građana, savjetnik je građanima i čuvar demokracije. Pri dnu ljestvice u opisu novinara su se našle i uloge poput Glasnogovornik Vlade, pedagog i odgajatelj i svestrani zabavljač.

Istovremeno, ispitanici pokazuju visoku dozu sumnje u novinarsku prezentaciju istine. Prema anketi, novinar je pismen i razumljiv većini, ali je i sklon manipulaciji, piše tendenciozno i sklon jr isticanju loših vijesti. Na dnu ljestvice pri opisu novinara su se našle odlike poput temeljitosti, preciznost i analitičnosti.

Televizija najgore izvještava o politici

Visokih 48,6 posto ispitanika smatra da su mediji pod apsolutnom kontrolom vlasnika i izdavača.

Prema ocijeni Igora Kanižaja, najveće je iznenađenje u tome što su ispitanici najveće povjerenje iskazali internetu. Čak 45 posto ispitanika iskazuje da ima puno povjerenje u internet. Na drugom mjestu prema povjerenju se našao radio s 39 posto punog povjerenja, a slijedi ga televizija. Dnevne novine se nalaze tek na šestom mjestu.

Povjerenje ispitanika u izvještavanje o politici je pokazalo katastrofalne podatke televizije. Najbolje prolaze radio (32 posto punog povjerenja) i internet sa sličnim rezultatima, dok televiziji potpuno vjeruje tek 20 posto ispitanika.

Pročitajte više