I u Danskoj prizemljen hidroavion koji leti pod licencom ECA

Foto: Nordic Seaplanes

DANSKI zračni prijevoznik Nordic Seaplane koji posluje pod licencom European Coastal Airlinesa i bavi se prijevozom putnika na relaciji Kopenhagen – Aargus, morao je otkazati letove i prizemljiti svoj hidroavion, nakon što je Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (CCAA) natjerala hrvatsku kompaniju ECA da zbog „utvrđenih nedostataka“ do daljnjega obustavi promet. Podsjetimo, nakon što je Index objavio tekst o zastrašujućem održavanju hidroaviona, CCAA im je odredila mjeru "privremenog prizemljenja".

>> FOTO Index otkriva opasne propuste: Zaustavite hidroavione prije nego netko pogine

>> NAKON ISTRAGE INDEXA Hidroavionima zabranjeni letovi

>> Agencija za civilno zrakoplovstvo: Hidroavioni su prizemljeni zbog utvrđenih nedostataka

Nordic Seaplane prometuje pod istom dozvolom - potvrdom zračnog operatera tzv. AOC (air operator"s certificate) kao i ECA, iako je riječ o dvama tvrtkama. Riječ je o odobrenju za letenje u komercijalne svrhe. S obzirom da dijele licencu, odnosno da Danci lete pod licencom ECA, sa zrakoplovnog stajališta radi se o praktički istoj kompaniji te je ECA odgovorna za sve što se tiče letenja. Da je hidroavion Nordic Seaplanea pod odgovornošću ECA vidljivo je i iz podataka Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, gdje je na popisu hrvatskih operatera zrakoplova s važećom dozvolom za komercijalni promet navedeno da ECA ukupno ima pet Twin Otter aviona, a u Hrvatskoj su letjela četiri.


U informaciji na svojoj web stranici, danski prijevoznik se ispričava putnicima te tumači kako je ECA jedina u Europi licencirana za letove sa Twin Otterima te kako njihov, danski, avion leti pod licencom ECA dok eventualno ne steknu svoju. Dalje navode kako je rješenje problema hrvatskog zračnog prijevoznika moguće tek danas jer je u Hrvatskoj jučer bio državni praznik.



Nadalje, iz danske kompanije tumače kako su dosad prevezli više od 400 letova i imali svega jedno otkazivanje, i to zbog magle. Javno žale što sada moraju prisilno pauzirati i premda su, navodi se u objavi, potpuno sposobni za let sada moraju čekati odobrenje nadležne organizacije nad čime nemaju nikakvu kontrolu.

Objavu završavaju informiranjem svojih putnika kako je njihov hidroavion u potpunosti obnovljen u Švicarskoj te kako je i za remont i za održavanje njihovog hidroaviona odgovorna tvrtka Zimex.

"Ta tvrka ima 25-godišnje iskustvo s ovom vrstom zrakoplova i definitivno je jedna od vodećih u ovom području", zaključuju iz Nordic Seaplane.

Pročitajte više