IDS: U EU je donesena ključna odluka za istarske i hrvatske željeznice i prometnice

Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL

ZASTUPNIK IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego i čelnik IDS-a Dalibor Paus poručili su u nedjelju u Puli da je nakon nedavnog prihvaćanja Flegovog amandmana na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta otvoren put za najveća ulaganja u hrvatsku željezničku infrastrukturu.

"U Europskom parlamentu uspjeli smo progurati uključenje Hrvatske na dodatne koridore te nove željezničke i cestovne pravce, poput spajanja Istarskog ipsilona na slovenske autoceste", rekao je Flego na konferenciji za novinare u Puli, zaključivši da sad zaista možemo krenuti u istinsku revitalizaciju istarskih i hrvatskih željeznica.

Nedavnim prihvaćanjem amandmana Valtera Flega na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta u sklopu revizije europske prometne mreže (TEN-T), Hrvatska, kažu u IDS-u dobiva pristup za cijeli niz novih dionica iz 26 milijardi eura vrijednog Fonda za povezivanje Europe i mogućnost financiranja novih prometnih projekata.

Paus: Donesena je ključna odluka za istarske i hrvatske željeznice i prometnice

Predsjednik IDS-a Paus naglasio je da je donesena ključna odluka za istarske i hrvatske željeznice i prometnice.

"Prije godinu dana znali smo da bez pozicije na europskoj prometnoj karti nema novaca, ni modernizacije prometne infrastrukture, ni konkurentnosti, kao ni brže povezanosti s ostalim zemljama", istaknuo je Paus.

Ustvrdio je da je revizija europske prometne mreže najveća šansa da ubrzamo korak i vlakove jer će se Hrvatska time konačno bolje povezati sa Slovenijom i Italijom, cestom i željeznicom. Osim toga, smatra on, to znači i spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste te željeznički spoj Pule i Trsta, preko Slovenije.

Paus pozvao vladu da pripremi projekte

Predsjednik IDS-a smatra da je to ogroman uspjeh za Istru, kao i za cijelu Hrvatsku, na koju se odnose ostali prometni prijedlozi, poput novog željezničkog pravca Zagreb - Maribor - Graz, riječke luke koja će konačno dobiti jednak status kao ostale luke na Jadranu te Splita kao ulaznih vrata na Mediteranskom koridoru.

Paus je zaključio da novac neće biti problem, ali i upozorio da ne vlada, nadležno ministarstvo i HŽ ne smiju kasniti u pripremi projekata.

Vladu je pozvao da vodi računa o tome da na vrijeme imamo spremne projekte za nove dionice na europskim koridorima jer ćemo u suprotnom novac vraćati i dalje se voziti vlakom 45 kilometara na sat, odnosno preko 20 sati iz Pule do Zagreba

Zastupnik u EP-u i jedini hrvatski član Odbora za promet Flego istaknuo je da je iznimno zadovoljan usvajanjem svojih prijedloga s gotovo stopostotnom većinom, s 44 od ukupno 45 glasova na Odboru za promet.

Smatra da je to velik korak u rješavanju problema zapuštene željeznice u Istri.

"Nakon deset godina rada liberalnih hrvatskih zastupnika s ponosom možemo reći da se bližimo ostvarenju onoga što smo do prije koju godinu smatrali neostvarivim - Hrvatska na četiri europska koridora i 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe", zaključio je Flego.

Pročitajte više