Indexov bloger razotkriva sve pogreške Karlovačke pivovare u odnosima s javnošću

ODNOSI s javnošću (ili popularno PR, od engleskog Public Relations) imaju svoja zlatna pravila kojih se svaka prava PR služba mora držati. Indexov bloger  u svojem je najnovijem postu razotkrio, u kronološkom slijedu, sve pogreške koje je ured za odnose s javnošću Karlovačke pivovare počinio u slučaju trovanja Zdravka Martinovića:

1. Budi prvi
Prva i najveća greška PR-a Karlovačke pivovare bila je ta što se nisu na vrijeme očitovali u slučaju trovanja Zdravka Martinovića. Umjesto da se na vrijeme jave s objašnjenjem pet dana su šutili o incidentu i tako postali vijest.

2. Ne laži
Kad su se PR stručnjaci Karlovačke pivovare napokon odlučili obratiti javnosti, učinili su to na najgori mogući način - porekavši svu odgovornost za trovanje i odbacivši mogućnost ispuštanja toksičnih tvari iz svog postrojenja.

3. Ako si u krivu, ispričaj se
Čak i nakon što je utvrđena krivica Karlovačke pivovare u slučaju trovanja Zdravka Martinovića, pivovara nije izrazila žaljenje zbog počinjene pogreške, kao što se nije ni ispričala. (Do danas, op.a.)

4. Javnost ne želi komunicirati isključivo s glasnogovornicima
Nakon što je utvrđena krivnja pivovare, predsjednik uprave, ili u ovom slučaju predsjednica, Monique Peters, morala je izaći pred javnost, objasniti što se dogodilo, priznati krivnju, ispričati se i izraziti žaljenje. Naravno da gospođa Peters to nije učinila. (Sve do danas kada je dala izjavu za Radio Mrežnicu, op.a.)

5. Jedan glasnogovornik može reći više nego dva
Kad je već odlučeno da će s javnosti komunicirati isključivo glasnogovornik, onda to mora biti samo jedna osoba, nikako dvije, kao što se u ovom slučaju dogodilo, jer se glasnogovornik poistovjećuje s kompanijom koju predstavlja.

6. Kad već griješiš, radi to neupadljivo
Prilikom javnog nastupa u kriznoj situaciji poput ove ključno je da glasnogovornik izgleda skromno i potreseno nastalom situacijom. To se postiže pažljivim odabirom odjeće i šminke zbog koje će glasnogovornik izgledati tipično i neupadljivo. To su pravilo prekršila oba glasnogovornika Karlovačke pivovare, pa se tako Anja Kljaić pojavila s otmjenom i pomno pripremljenom frizurom i lijepo našminkanim licem, a Zvonimir Nemet s rozom kravatom.

7. Nastup je jednako bitan kao izjava
Glasnogovornici su osim svojim izgledom pogriješili i u načinu obraćanja javnosti. Nemet je u svojim izjavama bio vidno nervozan, dok je Kljaić ostavila dojam bezosjećajnosti, što nikako nije dobar pristup nakon što je krivica već otkrivena.

Više o pogreškama ureda za odnose s javnošću Karlovačke pivovare, ostalim PR stručnjacima u Hrvatskoj i šire i o umjetnosti PR-a općenito saznajte na blogu .

Pročitajte više