Izborna šutnja obavezna je i na društvenim mrežama

KANDIDATI i političke stranke izbornu su šutnju dužni poštovati i na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Flickera, Vimei, YouTubeu i drugim internetskim društvenim mrežama, priopćilo je to danas Državno izborno povjerenstvo.

Kako ističu, tijekom izborne šutnje nije dopušteno postavljati nove promidžbene sadržaje poput statusa, video klipova, slika ili komentara koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti na privatnim stranicama povezanih privatnih korisnika ili o tome dostavljati obavijesti na privatne elektroničke adrese.

Podsjećaju i kako se Zakonom o izboru zastupnika u Hrvatski sabor propisuje da se na dan održavanja izbora do zatvaranja birališta, kao i 24 sata prije dana održavanja izbora, zabranjuje svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, te objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.

Također, DIP je danas zaprimio od Ministarstva uprave zaključeni popis birača za parlamentarne izbore na kojem je 4,5 milijuna birača.

Ministarstvo uprave objavilo je da je u središnjoj evidenciji registriran 4.504.081 birač, od kojih ih je s prebivalištem u Hrvatskoj 4.092.323, a u dijaspori 411.758.

Za usporedbu, ukupni broj birača na prošlim parlamentarnim izborima godine 2007. bio manji - 4.478.386., a na popisu birača za predsjedničke izbore prije dvije godine bilo je registrirano 4.088.798 birača.

Pročitajte više