Kurir: Končar nije uspio Srbima uvaliti svoj krš - tramvaj sa staklom u obliku slova "U"

"HRVATSKI proizvođač tramvaja Končar električna vozila nije uspio beogradskom gradskom prometnom poduzeću uvaliti svoje krševe koje su, osim Srba, odbili kupiti: Bugari, Mađari, Slovaci, Poljaci, Francuzi...", objavio je beogradski tabloid Kurir. Tramvajima, kojima se iznimno ponosi zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, tepaju da "slove za najgore na svijetu".

U tekstu koji ostavlja dojam da je Končarov posao u Beogradu neslavno propao hvale gradonačelnika Dragana Đilasa i njegovo odlučno "ne" hrvatskim tramvajima te njegovu najavu da će Beograđane od kraja sljedeće godine prevoziti 30 modernih tramvaja španjolske kompanije KAF.

Odakle Končaru uopće hrabrost da se pojavi na natječaju?

Napominju da se "u srpskoj prijestolnici dugo šuškalo o tome kako Hrvati na sve načine pokušavaju utjecati na međunarodnu natječajnu komisiju kako bi njihova vozila, iako lošija, pobijedila". Navodno je i Mate Granić, Tuđmanov ministar vanjskih poslova, nedavno dolazio u Beograd kako bi lobirao za Končar, piše srpski tabloid.

Iako će mnogi reći da hrabrost ne bi trebala biti odlučujući faktor kod donošenja poslovne odluke o pristupanju pojedine tvrtke međunarodnom natječaju koja želi prodati vlastite proizvode, Kurir je istražio i to. Dakle, "odakle Končaru hrabrost da pristupi s ovako lošim proizvodom na tenderu u Srbiji?". Istraživanje je pokazalo da su "Hrvati polagali nade u korumpirane srpske političare". Srećom, napominju - "Đilasa nije bilo moguće 'podmazati'".

"Nije još sve gotovo. Hrvati se služe raznim prljavim trikovima kad je u pitanju nastup na srpskom tržištu pa je moguće da će uložiti žalbu na tender. Hrvatski lobisti imaju veliki utjecaj u Srbiji, oni na platnom spisku drže čak i nekoliko ljudi iz komisije za zaštitu ponuđača i nije isključeno da će sada hrvatski proizvođač pokušati preko tih ljudi poništiti tender", kaže anonimni sugovornik Kurira "dobro upućen u zakulisne radnje hrvatskih firmi na srpskom tržištu".

Na kraju krajeva - to je jedan ustaški tramvaj

Kurir je nabrojao sve nedostatke niskopodnih tramvaja dosad obznanjenih u medijima:

"Prema iskustvima građana Zagreba i Helsinkija, u vozilima ove firme ima premalo mjesta za sjedenje, vrata se loše otvaraju, unutarnji dizajn je loš jer nema dovoljno prostora za prolaz putnika, tramvaj je preglomazan, a kad skreće, u krivini zapinje i 'grebe' ulicu, pišu hrvatski mediji. Helsinški list Helsing sanomat, u tekstu pod nazivom 'Hrvatski tramvaj ocijenjen kao tijesan i bučan', navodi negodovanje stanovnika ovog grada, ali i tamošnjih stručnjaka, koji kažu, pored navedenog, i da je vozilo predugačko za stajališta", navodi list, a onda slijedi podnaslov - "Ustaški simboli?".

"Najnoviji model hrvatskog tramvaja 2006. godine trebao je probno voziti Beograđane na relaciji 'Interkontinental' - tramvajski depo. On se, međutim, na beogradskim ulicama nije ni pojavio, službeno 'iz nepoznatih razloga', ali su se tada mogle čuti spekulacije da tramvaj nije izveden na ulicu zbog prednjeg stakla koje je podsjećalo na veliko slovo 'U'", piše tabloid.

Pročitajte više