Ministri prometa Hrvatske, BiH i Mađarske o koridoru V.C

MINISTRI prometa Hrvatske, BIH i Mađarske i članovi ekspertnih timova triju država, razgovarali su danas u Osijeku o izgradnji paneuropskog prometnog koridora V.c (PločeSarajevo Osijek Budimpešta)ocijenivši ga izuzetno značajnim za gospodarsko, turističko i trgovačko povezivanje ne samo za te tri države već i s državama članicama Europske Unije.

Ministar pomorstva, prometa i veza RH Roland Žuvanić, ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Branko Dokić i zamjenik ministra gospodarstva i prometa Mađarske Ferenc Kovacs, potpisali su promemoriju o zajedničkim stavovima i dogovoru oko izgradnje Koridora V.c.

Cjelokupna izgradnja toga važnog prometnog koridora, istaknuli su na konferenciji za novinare, može se očekivati do 2010. godine. Hrvatska će do 2004. završiti projektnu dokumentaciju, te će gradnja početi 2005. a završetak dijela prometnice kroz Hrvatsku planiran je do 2008. godine, kazao je ministar Žuvanić.

Kroz Slavoniju koridor V.c izgradit će se u dužini od oko 90 kilometara, čime će se omogućiti povezanost Osijeka do Dubrovnika za četiri sata, kazao je ministar Žuvanić, dodavši kako su na današnjem sastanku dogovorene spojne točke Koridora V.c.

Posebno važnim ministar komunikacija i transporta BIH Branko Dokić izdvaja "dogovor da će se graditi zajednički granični prijelaz, jedan prema Hrvatskoj drugi prema BIH".

Koridor V.c kroz BIH gradit će se u dužini od oko 330 kilometara a kroz Mađarsku oko 200 kilometara, istaknuto je. Važnim je ocijenjeno da spojne točke autoputa budu izgrađeno istovremeno. Hrvatska spojna točka s Mađarskom bit će Branjin Vrh-Dunayvaros, a sa BiH na Savi (Svilaj-Odžak).

Ministri Žuvanić i Dokić opovrgnuli su novinarske tvrdnje da ima određenih nesporazuma između dvije države oko izgradnje koridora V.c u BIH vezano za izvođače radova. Bosansko-hercegovački ministar Dokić je rekao da je "određena kriva slika stvorena u javnosti zbog proizvoljnog tumačenja političara i medija".

Napomenuo je kako se u "ovom trenutku ne zna tko će biti izvođač radova jer to nije još dogovoreno. premda je iskazano zanimanje da se autoput gradi putem koncesionara". Na upit postoji li mogućnost da Hrvatske autoceste grade dionicu kroz BIH, hrvatski ministar Žuvenić je rekao da "ako dođe do raspisivanja javnog natječaja tada će se HAC javiti".

Pročitajte više